Salience برند چیست؟ [+How Do You Measure It?]


گرچه نام تجاری می تواند مانند مفهومی مبهم احساس شود ، اما یکی از مهمترین عناصر استراتژی بازاریابی است.

آیا می دانید ارائه مارک به طور مداوم در همه سیستم عامل ها می تواند افزایش درآمد تا 23٪؟

به علاوه ، مارک های ارائه شده به طور مداوم هستند 3.5 برابر بیشتر از دید نام تجاری عالی نسبت به مارک های متناقض برخوردار باشد.

در حقیقت، 82٪ سرمایه گذاران می گویند شناختن نام مهم عامل مهمی است که آنها را در تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری راهنمایی می کند.

خب معنی اینها چیه؟ خوب ، مارک تجاری ثابت باعث افزایش آگاهی از نام تجاری می شود که می تواند به جذب سرمایه گذاران کمک کند و درآمد کسب و کار شما را فراهم کند. نیازی به گفتن نیست که برند سازی برای موفقیت شغلی شما مهم است.

در این پست ، بیایید بررسی کنیم که برجستگی برند چیست ، چگونه می توانید دید تجاری خود را افزایش دهید و چگونه آن را اندازه گیری کنید.

اگر از برجستگی برند بالایی برخوردار هستید ، در این صورت حضور نام تجاری قدرتمندی دارید که مصرف کنندگان در هنگام نیاز به کالایی آن را تشخیص داده و به آن فکر می کنند. اگر از ظرافت تجاری کمی برخوردار هستید ، در این صورت ممکن است مصرف کنندگان از برند شما آگاهی نداشته باشند و بنابراین هنگام خرید نیاز به مارک شما ندارند.

اساساً ، برجستگی برند یک معیار مشابه است آگاهی از برند به جز اینکه در اندازه گیری آگاهی در هنگام تصمیم خرید واقعی به جای دید کلی برند متمرکز است.

به عنوان مثال ، وقتی کسی می خواهد یک فنجان قهوه بخورد و در حال رانندگی است ، اولین مارکی که فکر می کند چیست؟ احتمالاً استارباکس. وقتی می خواهند بافت بخرند ، به کلینکس فکر می کنند. وقتی می خواهند چیزی را به صورت آنلاین جستجو کنند ، آن را گوگل می کنند.

همه این مارک ها از تصور یک شرکت تصادفی فراتر رفته اند و اکنون به تنهایی نام خانوادگی هستند. بیشتر مردم به این مارک ها فکر می کنند و از آنها می دانند که آیا آنها قبلاً در آنجا بوده اند یا از آن محصولات استفاده کرده اند.

این مارک ها از برجستگی برند بالایی برخوردار هستند. برای داشتن برجستگی بالای برند ، مشتریان شما باید درمورد نام تجاری شما به عنوان اولین راه حل برای خواسته ها یا نیازهایشان هنگامی که باید تصمیم خرید بگیرند ، فکر کنند.

مفهوم برجستگی برند در واقع ماهیتی روانشناختی دارد. مطابق با پژوهش توسط جنی رومانیوک و بایرون شارپ انجام شده است ، برجستگی برند “تمایل یک مارک به توجه یا به ذهن آمدن در شرایط خرید است.”

این بدان معنی است که شما باید توجه مردم را به خود جلب کنید و به اندازه کافی به یاد ماندنی باشید تا مصرف کنندگان در هنگام خرید چیزی نام تجاری شما را به یاد بیاورند.

به عنوان مثال ، وقتی مصرف کننده از مارک های مختلفی برای خرید استفاده می کند ، هم به حافظه و هم به برجستگی توجه خود اعتماد می کنند. این بدان معنی است که آنها مارک هایی را که می شناسند به یاد می آورند و سپس می بینند که چه چیزی توجه آنها را به خود جلب می کند.

این روند در واقع علمی است. افرادی که برجستگی برند را مطالعه کرده اند مغز انسان را مطالعه کرده اند – چگونه مردم اطلاعات را به یاد می آورند و چگونه یک برند ساختار حافظه مثبت را با محصول خود مرتبط می کند؟

برای افزایش برجستگی برند شما ، احتمالاً برخی از فعالیت های بازاریابی شما حتی ترغیب به ترغیب مصرف کنندگان به خرید محصول شما نخواهد بود. هدف بسیاری نام تجاری این کمپین ها تقویت مداوم ارتباطات مثبت با نام تجاری شما است. آشنایی مهم است. پیام های بازاریابی مداوم از یک نام تجاری ، ذهنیت برند را در هنگام تصمیم گیری برای خرید اطمینان می دهد.

مارک های تجاری با استفاده از دارایی های مشخص مارک که توجه را به خود جلب می کنند و خاطرات مثبتی را برای مخاطبان خود ایجاد می کنند ، از برجستگی بالایی در برند برخوردار می شوند. این بدان معنی است که دارایی های بازاریابی شما قصه گویی مثبت را ترویج می دهند و معنایی مرتبط با نام تجاری شما ایجاد می کنند. وقتی ارزش های خود را ارتقا می دهید ، برند خود را از رقابت متمایز می کنید و برجستگی برند را افزایش می دهید.

برای ایجاد کمپین هایی که باعث برجستگی برند می شوند ، به تأثیر احساسی دارایی های خود فکر کنید. مبارزات شما باید معنادار ، معتبر باشد و ارزش های شما را به عنوان یک شرکت نشان دهد.

همه اینها به مشتریان کمک می کند تا ارتباط مثبتی با نام تجاری شما ایجاد کنند و هنگامی که زمان خرید می رسد نام تجاری شما را به خاطر بسپارند.

به عنوان مثال ، فرض کنید من می خواهم مقداری آدامس بخرم. وقتی به آدامس فکر می کنم ، یکی از اولین چیزهایی که فکر می کنم تبلیغات تبلیغاتی برای آن است اضافی. من هرگز آن تبلیغات را فراموش نکرده ام زیرا احساسی بودند و تجربه مثبتی را برای من ایجاد کردند.

اکنون ، وقتی به آدامس فکر می کنم ، معمولاً Extra را خریداری می کنم حتی اگر آن مارک هرگز شرکت آدامس مورد علاقه من نبوده باشد (من قبلا Orbit را می خریدم). اما از آن تبلیغات تجاری ، به دلیل ارتباط مثبت به سمت Extra متمایل شده ام و این یکی از اولین مارک هایی است که به خاطر آن تبلیغات به یاد می آورم.

در نهایت ، برجستگی برند ترکیبی از آگاهی از برند ، آشنایی ، ارتباط ، ارتباط مکرر و ارتباطات عاطفی بین برند و مصرف کننده است.

حالا ، شما ممکن است فکر کنید ، “این همه عالی به نظر می رسد ، اما چگونه می توانم این اندازه گیری را داشته باشم و اثربخشی آن را به مدیران خود ثابت کنم؟”

بیایید در زیر به آن بپردازیم.

نحوه سنجش مارک تجاری

برجستگی برند ماهیتی کاملاً مفهومی دارد. متأسفانه ، این یک معیار ریاضی نیست که به راحتی اندازه گیری شود. بنابراین ، مارک ها چه کاری انجام می دهند؟

خوب ، یکی از تنها راههای برجستگی برند را اندازه گیری کنید از طریق نظرسنجی ها و گروه های متمرکز است. مهم این است که وقتی مشتریان از شما فکر می کنند ، چه چیزی با نام تجاری شما ارتباط برقرار می کنند و اگر هنگام تصمیم گیری برای خرید ، شرکت شما را به یاد می آورند ، از آنها بپرسید.

می توانید از مشتریان بپرسید که آیا برند شما را نسبت به رقبا به خاطر می آورند یا متوجه آن می شوند. سپس ، س askال کنید که آیا برند شما فقط فکر می شود یا به دنبال آن می رود تا تعیین کند که برند شما چگونه مطلوب ارزیابی می شود.

نظرسنجی شما می تواند دارایی های توصیفی برای ردیابی دارایی های متمایز برند شما باشد. به عنوان مثال ، وقتی کاربران به نوشابه فکر می کنند ، چه لحنی از صدا ، آرم ، رنگ یا شعار به ذهن خطور می کند. آنها ممکن است قرمز بگویند ، زیرا آنها مارک کوکاکولا را به طور کلی با نوشابه مرتبط کرده اند.

برای اندازه گیری این موضوع ، می توانید پاسخ دهندگان نظرسنجی را با لیست تصادفی نشانه ها و ویژگی ها با پرسیدن مارک هایی که با هر عبارت مرتبط می کنند ، ارائه دهید. این می تواند س questionsالاتی مانند “وقتی می خواهم چیزی سریع و سالم بخورم” یا “می دانم آنجا هزینه اضافی نخواهم داد”.

استفاده از یک نظرسنجی یا گروه متمرکز به شما کمک می کند تا میزان بالایی از برجستگی برند خود نسبت به رقبا تعیین کنید.

حال ، بیایید به مدل برجسته بودن مارک تجاری نگاهی بیندازیم که می توانید برای استراتژیک قرار دادن موقعیت تجاری خود استفاده کنید.

مدل Salience مارک

در کتابش ، مدیریت استراتژیک برند: ایجاد ، اندازه گیری و مدیریت ارزش ویژه برند، کوین کلر مدلی برای برجستگی برند ایجاد کرد که در بازاریابی دیجیتال محبوب شده است.

در گرافیک زیر ، کلر هرمی از بلوک های سازنده را ایجاد می کند تا هنگامی که می خواهید برجستگی برند خود را افزایش دهید ، به آنها توجه کنید.

مدل تشدید نام تجاری Keller

منبع تصویر

این مدل با ایجاد هویتی که مشتریان از آن یاد می کنند ، افزایش آگاهی از برند عمیق و گسترده است. پایه و اساس هرم برجستگی است ، که می توانید با تعریف دقیق نام تجاری خود ، برقراری ارتباط مستمر با مخاطبان و استفاده از دارایی های خلاقانه برای ارائه یک داستان ، آن را افزایش دهید.

سپس ، شما معنای و اصالت ایجاد می کنید تا نام تجاری خود را از رقابت متمایز کنید. و سپس ، شما از پیام های مکرر برای ایجاد واکنش های مثبت و قابل دسترسی در مشتریان خود استفاده می کنید. و سپس با ایجاد رابطه و ارتباط عاطفی با مخاطبان خود وفاداری ایجاد می کنید.

با استفاده از این مدل می توانید برجستگی برند را افزایش دهید ، درآمد خود را افزایش دهید و حتی سرمایه گذاران را جذب کنید. اگرچه این ساده ترین معیار برای پیگیری نیست ، اما این علم ثابت می کند که تمرکز بر روی مارک تجاری به شرکت شما کمک می کند تا به یک نام خانوادگی برای مشتریان تبدیل شود.

قوام برند



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *