CPSC از آمازون شکایت کرد تا محصولات خطرناک فروخته شده در Amazon.com را مجبور کند – اخبار آمازون


کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی ایالات متحده (CPSC) اعلام کرد در 14 ژوئیه 2021 ، آن را تشکیل داد شکایت اداری در برابر Amazon.com ، “بزرگترین خرده فروش جهان ، آمازون را مجبور به قبول مسئولیت فراخوان محصولات بالقوه خطرناک فروخته شده در Amazon.com می کند.” CPSC ادعا می کند که محصولات مشخصی که از طریق برنامه آمازون “انجام شده توسط آمازون” (FBA) فروخته می شود معیوب است و خطر صدمه جدی یا مرگ را برای مصرف کنندگان ایجاد می کند و آمازون از نظر قانونی مسئول یادآوری آنها است. بر اساس شکایت ، این محصولات شامل “24000 آشکارساز مونوکسیدکربن معیوب است که هشدار نمی دهند ، لباس های لباس کودکان زیادی که با استاندارد ایمنی پارچه قابل اشتعال نقض آسیب به کودکان و همچنین 400،000 سشوار بدون محافظت از غوطه وری لازم به فروش می رسد دستگاههایی که از مصرف کنندگان در برابر ضربه و برق محافظت می کنند. “

CPSC شکایت را تحت قانون ایمنی کالاهای مصرفی (CPSA) ثبت کرد. طبق شکایت ، آمازون به عنوان “توزیع کننده” ، همانطور که CPSA تعریف می کند ، محصولات FBA خود را از طریق: الف) دریافت تحویل محصولات مصرفی FBA از یک بازرگان با هدف توزیع بیشتر محصول. (ب) نگهداری ، ذخیره سازی ، مرتب سازی و آماده سازی برای حمل و نقل محصولات FBA در انبارها و مراکز تحقق آن ؛ و (ج) توزیع محصولات مصرفی FBA در تجارت با تحویل مستقیم محصولات FBA به مصرف کنندگان یا حامل های مشترک برای تحویل به مصرف کنندگان.

در این شکایت آمده است که پس از اطلاع CPSC به آمازون در مورد خطرات ارائه شده توسط محصولات مشخص شده ، آمازون “چندین اقدام یک جانبه” انجام داد ، از جمله:

  • حذف شماره شناسایی استاندارد آمازون (ASIN) برای برخی از محصولات مشخص شده ؛ و

  • به مصرف كنندگانی كه برخی از محصولات مشخص را خریداری كرده اند ، اطلاع دهید كه می توانند خطری را تهدید كنند. آمازون همچنین بازپرداختی را به صورت کارت هدیه آمازون که به حساب آنها واریز شده به این مصرف کنندگان پیشنهاد می دهد.

طبق شکایت ، این اقدامات “برای جبران خطرات ناشی از محصولات موضوعی ناکافی هستند و یک اقدام اصلاحی اجباری بخش 15 به دستور” CPSC “به طور کامل انجام نمی شوند. در این شکایت آمده است که “[a] دستور بخش 15 كه آمازون را ملزم به انجام اقدامات اضافي همراه با CPSC به عنوان يك توزيع كننده مي كند ، براي امنيت عمومي ضروري است. ” این شکایت از CPSC می خواهد:

  1. تعیین کنید که آمازون توزیع کننده محصولات مصرفی در تجارت است ، زیرا این اصطلاحات در CPSA تعریف شده اند.

  2. تعیین کنید که محصولات مشخص شده در بخشهای 15 (الف) (1) ، 15 (الف) (2) و 15 (ج) در CPSA خطرات قابل توجهی برای محصول دارند.

  3. تعیین کنید که برای محافظت کافی از مردم در برابر خطرات اساسی محصولات ایجاد شده توسط محصولات مشخص شده ، به اطلاع رسانی عمومی با مشورت با CPSC نیاز دارید و آمازون را موظف به انجام اقدامات مندرج در بخش 15 (ج) CPSA (1) می کند ، از جمله شامل:

    1. توزیع محصولات مشخص شده ، از جمله حذف ASIN ها و هر لیست دیگر از محصولات مشخص شده و محصولات مشابه عملکردی ، از بازار آنلاین آمازون و شناسایی چنین ASIN ها به CPSC را متوقف کنید.

    2. برای تمام مصرف كنندگانی كه محصولات مشخص را خریداری كرده اند كه شامل توصیف ویژه ای از خطر ارائه شده توسط هر محصول مشخص شده است ، اخطار مستقیم مورد تأیید CPSC را صادر كنید و بازگشت محصول مشخص را تشویق كنید.

    3. صدور بیانیه مطبوعاتی مورد تأیید CPSC ، و همچنین سایر اسناد اعلامیه عمومی یا ارسال نامه های مورد نیاز کارکنان CPSC ، که مصرف کنندگان را از خطرات ناشی از محصولات مشخص شده آگاه می کند و بازگشت یا نابودی محصولات مشخص شده را تشویق می کند.

  4. دستور دهید آمازون بازگشت و تخریب محصولات مشخص شده را بدون هیچ گونه هزینه ای برای مصرف کنندگان تسهیل کند تا از مردم در برابر خطرات قابل توجه محصولات ناشی از محصولات خاص محافظت کند و آمازون را به اقدامات مندرج در بخش 15 (د) CPSA سفارش دهید. (1) ، از جمله شامل:

    1. بازپرداخت کامل قیمت خرید به کلیه مصرف کنندگانی که محصولات مشخص را خریداری کرده اند و در صورت عدم تکمیل آن ، شرط بندی چنین بازپرداختهایی را به مصرف کنندگان برگردانده شده محصولات مشخص شده یا اثبات اثبات تخریب ارائه می دهند.

    2. با اثبات چنین تخریبی از طریق گواهی تخریب یا سایر اسناد قابل قبول ارائه شده به کارکنان CPSC ، محصولات مشخص شده را که توسط مصرف کنندگان به آمازون بازگردانده می شود و یا در موجودی آمازون باقی مانده است ، نابود کنید.

    3. گزارشات پیشرفت ماهانه را ارائه دهید تا در میان سایر موارد ، تعداد محصولات مشخص شده موجودی آمازون را که توسط مصرف کنندگان برگردانده شده و از بین رفته است منعکس کند.

    4. گزارشات پیشرفت ماهانه با شناسایی کلیه محصولات معادل عملکردی که Amazon بر اساس دستور CPSC از amazon.com حذف شده است ، از جمله ASIN ، تعداد توزیع شده قبل از حذف و بستری که محصولات از طریق آن فروخته شده است ، ارائه می شود.

  5. گزارش های ماهانه خلاصه ای از داده های حادثه ارسال شده به CPSC از طریق برنامه گزارش خرده فروشی ارائه دهید.

  6. سفارش کنید که آمازون از توزیع کالاهای مشخص شده ، از جمله هرگونه محصول دارای عملکرد مشابه ، در تجارت ممنوع است. و

  7. دستور دهید آمازون اقدامات دیگر و اقدامات دیگری را انجام دهد زیرا CPSC برای محافظت از سلامت و ایمنی عمومی و مطابقت با CPSA و قانون پارچه های قابل اشتعال (FFA) ضروری می داند.

CPSC “از مصرف كنندگان مي خواهد كه به SaferProducts.gov مراجعه كنند تا قبل از خريد محصولات فراخواني را بررسي كنند و هرگونه حادثه يا آسيب را به CPSC گزارش دهند.” CPSC شکایت را در 21 ژوئیه 2021 ، ثبت نام فدرال منتشر کرد. 86 فدرال رج 38450.

تفسیر

در بیانیه مطبوعاتی CPSC ، 14 ژوئیه 2021 ، رابرت آدلر ، رئیس دوره ، اظهار داشت که تصمیم برای طرح شکایت اداری “یک قدم بزرگ در یک بیابان وسیع است – ما باید با نحوه برخورد موثرتر با این سیستم عامل های بزرگ شخص ثالث دست و پنجه نرم کنیم ، و چگونه می توان از مصرف کنندگان آمریکایی که به آنها اعتماد می کنند محافظت کرد. ” مطابق با واشنگتن پست، CPSC شکایت اداری را صادر کرد “به گفته یک مقام ارشد آژانس که در مورد صحبت کرد ، پس از ماه ها مذاکره در پشت صحنه بین ناظران و آمازون ، هنگامی که آژانس سعی در ترغیب این شرکت به پیروی از قوانین CPSC برای خارج کردن محصولات خطرناک از بازار داشت ، شکایت اداری را صادر کرد. شرط ناشناس ماندن برای اظهارنظر در مورد مباحث داخلی. ” همین مقام اظهار داشت که “مقامات آمازون از تصدیق اینكه CPSC این اختیار را دارد كه شركت را مجبور به حذف محصولات غیر ایمن كند خودداری كردند.”

همانطور که در 16 فوریه 2018 ، مورد وبلاگ ما گزارش شده است ، “EPA در توزیع سموم دفع آفات ثبت نشده با آمازون توافق می کند، “آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) و آمازون وارد یک توافق نامه و ترتیب نهایی (CAFO) به موجب آن آمازون موافقت کرد 1،215،700 دلار جریمه مدنی را به دلیل تقریبأ 4،000 مورد نقض قانون مندرج در بخش 3 قانون حشره کش ، قارچ کش و جوندگان (FIFRA) برای توزیع محصولات آفت کش های ثبت نشده پرداخت کند. بعداً EPA دستورات توقف فروش ، استفاده یا حذف (SSURO) را به آمازون و eBay برای فروش برخی از محصولات سموم دفع آفات که ادعا می کند سموم دفع آفات ثبت نشده ، مارک نامناسب یا با محدودیت استفاده کرده اند و دستگاه های سموم دفع آفات که ادعاهای دروغین یا گمراه کننده ادعا می کند ، صادر کرد. اطلاعات بیشتر در مورد SSURO در بخش وبلاگ ما در 17 ژوئن 2020 موجود است ، “EPA صادرات ، استفاده یا حذف سفارشات آمازون و eBay را برای سموم دفع آفات و دستگاه های ثبت نامی و نامناسب از جمله محصولات دارای ادعای مربوط به COVID-19 صادر می کند

همانطور که در 9 اکتبر 2020 گزارش شده است ، مورد وبلاگ، نمایندگان ، فرانک پالونه ، جونیور (D-NJ) ، رئیس کمیته انرژی و تجارت مجلس و یان اسکاووسکی (D-IL) ، رئیس کمیته فرعی انرژی و تجارت مجلس در زمینه حمایت از مصرف کننده و تجارت ، از رئیس آمازون درخواست کردند مدیر اجرایی (مدیر عامل) و رئیس جف بزوس تحقیق در مورد ایمنی خط تولید آمازون ، AmazonBasics را آغاز کرده و به یک سری از س questionsالات مربوط به ایمنی محصولات شرکت و شیوه های فراخوان پاسخ می دهند. کمیته 7 اکتبر 2020 ، بیانیه مطبوعاتی یادداشت می کند که درخواست بعد از تحقیق CNN دریافت که بسیاری از محصولات الکترونیکی AmazonBasics “منفجر شده ، آتش گرفته ، جرقه زده ، ذوب شده و یا در موارد دیگر موقعیت های خطرناکی را ایجاد کرده است که نرخ آن بسیار بالاتر از محصولات قابل مقایسه است.” طبق اعلامیه مطبوعاتی ، بسیاری از این محصولات هرگز فراخوانده نشده و همچنان به فروش می رسند.

شکایت اداری CPSC تنها آخرین فشار بر آمازون برای اطمینان از ایمنی محصولات میزبان سیستم عامل است. این تلاش های آژانس فدرال و کنگره تقریباً باعث ایجاد فشار بیشتر بر تولیدکنندگان محصولات برای اطمینان از انطباق محصولات ارائه شده برای فروش در آمازون با مقررات مربوطه می شود.

تفسیر:
نکات و آدرسهای واقعاً جالب در پست کامل مشاهده می شوند.



منبع اصلی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *