5 راه برای ایجاد یک انجمن تجاری مثبت [+ Examples]


هر که گفت “همه تبلیغات تبلیغات خوبی است“دروغ گفت

تنها واقعیت موجود در آن این است که تبلیغات بد می تواند توجه شما را به برند شما جلب کرده و دامنه شما را گسترش دهد.

با این حال ، اولین برداشت ها (و هر برداشت) بعد از آن می توانند دوام بیاورند.

اکنون بارگیری کنید: راهنمای ساخت برند رایگان

بنابراین ، اگر نام تجاری شما با صفات و مفاهیم منفی همراه باشد ، تغییر در درک آن دشوار است.

بیاموزید که چه چیزی یک انجمن تجاری را تشکیل می دهد و چگونه یک انجمن مثبت ایجاد کنید.

عوامل مختلفی بر ارتباط برند تأثیر می گذارد ، از جمله:

  • هویت و پیام رسانی برند
  • دارایی های مارک ، مانند آرم و رنگ
  • تجربه ی مشتری
  • کیفیت محصول و خدمات
  • دهان به دهان
  • شهرت، آبرو
  • آگهی ها
  • حضور در شبکه های اجتماعی

مشاهده خواهید کرد که بیشتر این عوامل توسط خود برند کنترل می شوند که خبر خوبی است. این بدان معناست که مارک ها نقشی اساسی در نحوه درک مصرف کنندگان دارند.

این همچنین نشان می دهد که اگر ارتباط با نام تجاری شما به ویژه مثبت نباشد ، شما امکان تغییر آن را دارید.

نمونه های انجمن تجاری

در اینجا چند نمونه ارتباط تجاری مشترک آورده شده است.

افسونگر – خرس ، دستمال توالت نرم و نرم

گوگل – جستجو ، پاسخ ، اطلاعات

ویکیپدیا – اطلاعات ، زندگی نامه

آنیما آیریس – لوکس ، برتری سیاه

بوم – طراحی گرافیکی ، آسان ، الگوها

Rhum Barbancourt – با کیفیت ، هاستی ، کلاسیک

همانطور که می بینید ، اکثر انجمن ها ترکیبی از خدمات یا محصولاتی است که شرکت ممکن است به همراه صفات و مفاهیم خاصی ارائه دهد. امید این است که ارتباطاتی که با نام تجاری شما ایجاد شده هم دقیق و هم مثبت باشد.

اگر فهمیدید که اینگونه نیست ، ممکن است لازم باشد تحقیقات مربوط به مصرف کننده را انجام دهید و برای ایجاد پیام های قوی تر در مورد نام تجاری خود تلاش کنید.

نقشه انجمن مارک

نقشه ارتباط تجاری ، نمایشی بصری از ویژگی ها و مفاهیم مرتبط با برند شما است. همچنین می توانید از آن برای شناسایی تهدیدها و فرصت ها و همچنین نحوه فروش شما در برابر رقبا استفاده کنید.

نقشه ارتباط برند

منبع تصویر

با استفاده از یک نقشه ارتباط تجاری ، می توانید سریعاً کلمات مرتبط با مارک های خود را که نزدیک ترین کلمه به آنها است ، بر اساس مجاورت با حلقه داخلی شناسایی کنید.

به عنوان مثال ، تصویر فوق دارای نایک در مرکز آن است. این نشان می دهد که دو بزرگترین ارتباط تجاری با این برند عبارتند از: “آدیداس” ، یک رقیب ، و “کفش”.

سپس اصطلاح “راحت” دارید که بیشتر از کلمه “ماندگار” با Nike ارتباط دارد.

این می تواند آغازی عالی برای شناسایی جایی باشد که برند شما در حال حاضر در چشم مصرف کنندگان قرار دارد و شروع به ایجاد تغییراتی در استراتژی برند و بازاریابی شما.

اگر نایک بخواهد مصرف کنندگان به عنوان یک مارک با ماندگاری طولانی به جای تولیدکننده لباس و کفش راحت به آن نگاه کنند ، می تواند با استفاده از این اطلاعات پیام هایی را پیرامون این مفهوم همراه با فعالیت های هدفمند ایجاد کند.

اگر مشخص نیست مصرف کنندگان با برند شما چه ارتباطی دارند ، یک نظرسنجی انجام دهید.

ابتدا به مجموعه پاسخ دهندگانی که با نام تجاری شما آشنا هستند نیاز دارید. این می تواند شامل مصرف کنندگان در هر مرحله از سفر خریدار از هدایت به مشتری باشد.

سپس ، از پاسخ دهندگان خود بخواهید شرایطی را که با نام تجاری شما مرتبط می کنند ارائه دهند. شما می توانید این پاسخ ها را از طریق س questionsالات باز و همچنین لیست سالات جمع آوری کنید. سپس می توانید از پاسخ دهندگان خود بخواهید که اصطلاحات را از نظر نزدیک بودن به برند شما رتبه بندی کنند.

متناوباً ، اگر قبلاً لیستی از ویژگی های مثبت ، خنثی و منفی مربوط به نام تجاری خود داشته اید ، می توانید از آنها برای تهیه س questionsالات نظرسنجی خود استفاده کنید و رقبای خود را نیز شامل شوید.

هنگامی که داده های خود را جمع آوری ، تمیز و تجزیه و تحلیل کردید ، می توانید یک نقشه ارتباط تجاری ایجاد کنید تا به صورت تصویری انجمن های خود را نشان دهید.

1. استراتژی نام تجاری قوی داشته باشید.

استراتژی نام تجاری شما ستونی اساسی در ایجاد یک ارتباط تجاری مثبت است.

برای مبتدیان ، شما می خواهید یک هویت تجاری قوی داشته باشید. این به معنای شناختن رسالت ، ارزش ها ، شخصیت ، موقعیت برند منحصر به فرد و صدای شما است. اگر وضوح زیادی در این مورد وجود نداشته باشد ، ممکن است مصرف کنندگان را وادار کنید که حدس بزنند ، که این ممکن است دقیق یا مطلوب نباشد.

هویت نام تجاری شما سپس بر دارایی برند شما تأثیر می گذارد ، یعنی آرم و رنگ مارک ، که داستانی در مورد نام تجاری شما است.

سپس ، پیام خود را دارید ، که ارزش پیشنهادی شما را برجسته می کند ، از مزایای نام تجاری شما می گوید و باید شما را از رقبا متمایز کند.

علاوه بر این ، شما صدای نام تجاری خود را دارید ، این نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان و برداشتی است که از شما ایجاد می شود. این یکی از عوامل مشخص تری است که بر ارتباط برند شما تأثیر می گذارد.

اگر صدای برند شما دوستانه ، گرم و جوان است ، این به معنی مفاهیم ، احساسات و ویژگی های مخاطبان شما با شرکت شما خواهد بود.

2. تمام نقاط تماس مشتری را مرور کنید.

به نحوه تعامل با مخاطبان هدف خود بیندیشید.

بصورت آنلاین ، این شامل رسانه های اجتماعی ، وب سایت شما ، ایمیل ، چت و حتی در سایت های بررسی مشاغل است.

نحوه پرورش جامعه خود می تواند در دیدگاه شما نقش زیادی داشته باشد. همین امر در مورد چگونگی رسیدگی شما به مشتریان ناراضی که نگرانی های خود را در شبکه های اجتماعی ابراز می کنند یا کسانی که س questionsال می کنند ، است.

به صورت آفلاین ، به نظر می رسد مکالمات تلفنی ، جلسات حضوری و تعاملات فروشگاهی است.

برای اطمینان از اینکه مارک شما بهترین قدم خود را می گذارد ، اطمینان حاصل کنید که در زمینه تعاملات مشتری آموزش مناسبی دارید.

هرچه خدمات مشتری و مدیریت روابط شما بهتر باشد ، اعتبار بهتری از خود به جای می گذارید – این به انجمن های تجاری مثبت ترجمه می شود.

3. مشارکت خود را در نظر بگیرید.

مارک ها و تأثیرگذارانی که با آنها شریک هستید بازتاب های برند شما نیز هستند.

این روزها، مصرف کنندگان انتظار دارند که مارک ها از صدای بیشتری برخوردار شوند در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی این همچنین به معنای سر و صدا بودن است که کارمندان یا شرکای خارجی رفتارهایی را از نظر اجتماعی غیر قابل قبول نشان می دهند.

به همین دلیل است که ما اغلب می بینیم مارک ها با افراد مشهور و چهره های شناخته شده ای که کمپین های بازاریابی مداوم خود را با آنها قطع می کنند ، قطع رابطه می کنند.

به همین ترتیب ، در مورد کسانی که با آنها همکاری می کنید انتخاب کنید.

4- تهدیدهای مارک تجاری خود را شناسایی کنید.

پس از تقویت استراتژی برند خود ، هنوز کارهای بیشتری برای انجام وجود دارد.

شما باید در زمینه شناسایی و خنثی سازی تهدیدات مارک تجاری خود پیشگام باشید. این اتفاق می تواند در مقیاس کوچک و بزرگ رخ دهد.

در مقیاس کوچک ، این می تواند مانند پاسخ دادن به یک بررسی منفی در مورد باشد Yelp. در مقیاس بزرگ ، این می تواند پاسخگوی گزارش های مربوط به تبعیض در تجارت شما باشد.

نظارت و گوش دادن اجتماعی در حفظ چشم شما به توپ و اطمینان از اینکه شما در هنگام نشان دادن تهدیدی برای نام تجاری خود برنامه ریزی دارید ، نقش مهمی خواهد داشت.

5- برنامه مدیریت بحران داشته باشید.

شما تهدیدی برای نام تجاری خود شناسایی کرده اید. حالا چی؟

اگر تهدید بزرگی باشد ، احتمالاً باید به موارد خود مراجعه کنید طرح مدیریت بحران.

وقتی یک بحران اتفاق می افتد ، هر دقیقه مهم است. شما می خواهید روایت را کنترل کنید تا مطمئن شوید که برند شما آسیب جدی ندیده و با واکنش طولانی مدت روبرو نشود.

با توجه به این مهم ، در ابتدا برنامه ای را با گام های عملی برای رسیدگی به مسائل ، حل سریع آنها و ترمیم روابط تدوین کنید.

ایجاد یک ارتباط تجاری مثبت با رشد و تکامل شرکت شما فرآیندی بی پایان است. خبر خوب این است که بزرگترین عامل تأثیرگذار در ارتباط برند شما ، شما هستید.

فراخوان جدید برای اقدام



منبع

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *