0

3 دلیل برتر مصرف کنندگان وبلاگ ها و چگونگی جذب آنها را در سال 2021 مطالعه می کنند [New Data]

بازدید 11


در سال 2021 شکی نیست که وبلاگ نویسی برای هر استراتژی بازاریابی مفید است.

اما ، در حالی که وبلاگ نویسی برای کمک به مارک ها شناخته شده است منجر به افزایش ، SEO و اعتبار ، بسیاری از بازاریابان مشغول ممکن است هنوز نگران این باشند که اثربخشی وبلاگ نویسی از بین می رود.

ترس از آن “وبلاگ نویسی مرده است” با تحقیق آسان نشده است اخیراً ، وقتی بیش از 300 نفر نظرسنجی کردیم که از آنها می پرسد چند بار وبلاگ می خوانند ، تقریبا 40٪ گفتند “هرگز”. این به دنبال داشت HubSpot گزارش دیگری از وضعیت بازاریابی نیست، که نشان داد وبلاگ نویسی بین سال های 2018 و 2020 از اولین به سومین استراتژی متداول متناوب سقوط کرده است.

اما ، قبل از اینکه در همه داده های منفی قرار بگیرید ، مهم است که به یاد داشته باشید که وبلاگ نویسی هنوز هم برای بازاریابان بسیار ارزشمند است – اما نحوه برخورد شما با وبلاگ نویسی بیش از هر زمان دیگری مهم است. و در حالی که نظرسنجی گذشته ما دریافت که 40٪ از مردم هرگز وبلاگ نمی خوانند ، برعکس مشخص شد که 60٪ از مصرف کنندگان به طور منظم این مطالب را می خوانند.

حقیقت این است که وبلاگ نویسی زنده و سرحال است. برای ترغیب مردم به خواندن مطالب شما فقط باید کمی بیشتر از گذشته کار کنید.

بنابراین ، چه راهی برای جلب توجه مشتری وجود دارد و می فهمد چگونه می توان وی را برای خواندن وبلاگ خود ترغیب کرد؟ انجام یک نظر سنجی دیگر.

من به جای اینکه از بیش از 300 نفر س askingال کنم ، “آیا وبلاگ می خوانید؟” ، اخیراً یک نظرسنجی پیگیرانه را شروع کردم که پرسید ، “چرا معمولاً پست های وبلاگ را می خوانید؟”

در این نظرسنجی که از شرکت کنندگان خواسته شد شایع ترین دلیل مصرف محتوای وبلاگ را انتخاب کنند ، گزینه های پاسخ شامل “برای یادگیری نحوه انجام کار جدید” ، “برای سرگرمی” ، “برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا مارک ها” و “برای کسب اطلاعات در مورد اخبار و روند صنعت شغلی من.”

با تعداد لیدهایی که ایجاد وبلاگ های تجاری مشهور است، ممکن است تصور کنید که تعداد زیادی از افراد برای کسب اطلاعات در مورد مارک ها یا محصولات وبلاگ می خوانند. اما ، در واقع ، ممکن است از بالاترین و پایین ترین رتبه دلایل خواننده وبلاگ متعجب شوید – و کمی نگران باشید -:

در حقیقت ، تنها چهار درصد از مصرف کنندگان می گویند برای کسب اطلاعات در مورد مارک ها یا محصولات ، وبلاگ می خوانند.

طبق نتایج این نظرسنجی ، افراد بیشتری در واقع به سمت خواندن وبلاگهایی سوق داده می شوند که به آنها یاد می دهد چگونه کار جدیدی انجام دهند. در حالی که 33٪ این دلیل را انتخاب کردند ، 20٪ گفتند که برای سرگرمی وبلاگ می خوانند ، در حالی که 12٪ برای کسب اطلاعات در مورد اخبار یا روند صنعت شغل خود وبلاگ می خوانند.

علاوه بر این ، 9 درصد گفتند که به تمام دلایل ذکر شده مجبور به خواندن وبلاگ می شوند.

نتایج فوق دقیقاً به چه معناست؟

برای جلب نظر خوانندگان وبلاگ ، باید محتوایی ایجاد کنید که نوعی ارزش آموزنده یا سرگرمی را ارائه دهد ، نه اینکه فقط از وبلاگ خود برای بحث در مورد نام تجاری یا محصول خود استفاده کنید.

در این پست وبلاگ ، شما را در سه دلیل اصلی راهنمایی می کنم که چرا مصرف کنندگان به سمت مطالعه وبلاگ سوق داده می شوند. من همچنین به شما نشان خواهم داد که چگونه محتوای وبلاگ ایجاد کنید که نیاز خواننده شما را برآورده کند در حالی که هنوز با ظرافت آگاهی از نام تجاری را گسترش می دهد.

Now اکنون بارگیری کنید: 6 قالب ارسال رایگان بلاگ

3 دلیل که مردم وبلاگ می خوانند

1. مردم وبلاگ ها را می خوانند تا چیز جدیدی یاد بگیرند.

تا کنون ، رایج ترین دلیل این که مردم یک پست وبلاگ را می خوانند ، یادگیری چیز جدید است. این نتیجه من را به هیچ وجه متعجب نمی کند.

چرا؟ پست هایی که شامل راهنماها ، مراحل گام به گام ، فیلم های آموزشی یا حقایق سریع هستند ، اغلب به دست می آورند مقدار زیادی از ترافیک جستجو. این به این دلیل است که افراد هر روز به دنبال دستورالعمل هایی برای انجام کارها در Google هستند.

حتی هنگامی که پست ها به افراد در مورد چگونگی انجام کاری در سطح ریز و درشت اطلاع نمی دهند ، وبلاگهایی که در مورد موضوعات پیچیده مانند مطالعات ، روندها یا موضوعاتی که افراد کمتر با آنها آشنا هستند بحث می کنند ، می توانند کنجکاوی فرد را برانگیزانند.

از نظر روانشناسی ، محققان گزارش داده اند که انسانها اطلاعات ارزشمندی را به همان طریقی که طلب غذا و ثروت مالی می کنند ، میل می کنند. به عنوان یک وبلاگ نویس ، می توانید ضمن ایجاد بحث در مورد موضوعات مربوط به مارک ، خدمات یا محصولات خود ، محتوایی را ایجاد کنید که هر دو باعث کنجکاوی شما شود.

به عنوان مثال ، در وبلاگ بازاریابی ، ممکن است خوانندگان خود را نشان دهیم نحوه استفاده از شبکه جدید رسانه های اجتماعی ، مانند کلاب هاوس. با این کار بازاریابان یا کاربران شبکه های اجتماعی که می خواهند نحوه انجام این کار را بیاموزند می توانند محتوای ما را در جستجو یا در شبکه های اجتماعی پیدا کنند و آن را بخوانند تا نحوه ایجاد این محتوا را بیاموزند.

با دامنه وسیع تر ، وبلاگ ما ممکن است چندین محتوا ایجاد کند که در مورد یک روند از چند زاویه بحث می کنند. به عنوان مثال ، هنگامی که برنامه TikTok ظهور کرد ، ما چند پست وبلاگ نوشتیم تا به سوالات متداول بازاریاب پاسخ دهیم ، “TikTok چیست؟”، “چگونه مارک های تجاری خود را در TikTok بازاریابی می کنند؟”، یا “چگونه از بازاریابی تأثیرگذار در TikTok استفاده می کنید؟”

گذشته از کمک به خوانندگان ، وبلاگ های راهنما یا مرتبط با روند به ما امکان می دهند سطح تحقیق و دانش را که به عنوان بازاریاب به دست آورده ایم برجسته کنیم. این امر همچنین می تواند این احتمال را به وجود آورد که HubSpot یک شرکت معتبر است که محصولات با کیفیتی را در صنعت بازاریابی به فروش می رساند.

2. مردم برای سرگرمی وبلاگ می خوانند.

در حالی که مردم اشتیاق به دانش دارند ، آنها همچنین سرگرم می شوند. هر روز مردم ممکن است وبلاگهایی را بخوانند که داستانهای جالبی را بیان می کنند ، آنها را می خندند ، یا آنها را به طرق دیگری فریب می دهند.

این به خوبی با تحقیقات 2020 با توجه به اینکه بیشتر مصرف کنندگان به دلیل سرگرمی و فرار ، فیلم تماشا می کردند و محتوای آنلاین مصرف می کردند.

اما ، به عنوان یک وبلاگ نویس تجاری ، ممکن است از خود بپرسید ، “چگونه می توانم خوانندگان خود را سرگرم کنم در حالی که وبلاگ خود را همچنان حرفه ای نگه می دارم؟”

حقیقت این است که ، وقتی شما خلاقانه فکر می کنید ، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید مخاطب خود را سرگرم کنید در حالی که هنوز برند خود را حفظ کنید.

به عنوان مثال ، شما می توانید یک پست اینفوگرافیک یا عکس جالب را درباره یک روند ویروسی در صنعت خود ایجاد کنید ، اگرچه خوانندگان شما تمایلی به سرمایه گذاری در این روند ویروسی ندارند ، اما تصاویر و اطلاعات مربوط به این روند ممکن است آنها را سرگرم کند. در یکی از پست های ما، ما الگوهای رفتاری خنده دار را برجسته کردیم که بازاریابان از آنها در تبلیغات واقعی خود استفاده می کردند.

مثالی از پستی که ما برای سرگرمی خوانندگان خود میم های بازاریابی را برجسته کردیمهمچنین می توانید پادکست سرگرم کننده اما آموزنده ، ویدیویی یا پادکستی را برای ارسال پست وبلاگ خود ایجاد کنید. با استفاده از این لایه محتوای اضافه شده ، می توانید در بحث در مورد روند بازاریابی ویروسی عمیق تر شوید ، یا با یک متخصص صنعت که افراد حوزه شما از آن پیروی می کنند ، مصاحبه کنید. اگرچه این ممکن است برای افراد خارج از صنعت شما “سرگرم کننده” نباشد ، اما جالبتر از آن است که وبلاگهای متوسط ​​افراد در حوزه شما می خوانند.

در اینجا مثالی از پست وبلاگ آورده شده است که ترکیبی از متن و فیلم برای تجربه بهتر خواننده است:

از جمله فیلم ها در پست های وبلاگ شما می توان آنها را سرگرم کننده تر کرد

3. افراد وبلاگ ها را می خوانند تا از روندهای مربوط به صنعت شغل خود مطلع شوند.

اگرچه ممکن است افراد علاقه ای به خواندن وبلاگهایی که به طور خاص درباره محصول یا نام تجاری شما بحث می شود ، نداشته باشند ، اما وبلاگی که در مورد صنعتی که محصول شما با آن مرتبط است بحث می کند ، می توانند بیشتر شیفته آن شوند.

در حالی که نتیجه نظرسنجی ذکر شده در مقدمه از طرف مصرف کنندگان عمومی با سوابق حرفه ای مختلط صورت گرفته است ، اما اگر افراد کارگر به آنها آموزش دهند یا اطلاعات ارزشمندی درباره صنعت خود در اختیار آنها قرار دهند ، وبلاگ را می خوانند.

هنگامی که به خواننده و داده های وبلاگ HubSpot نگاه می کنید ، مشخص است که مخاطبان ما از خواندن محتوای مربوط به روند در بازاریابی ، فروش ، خدمات یا صنایع وب سایت لذت می برند. و ، وقتی نکاتی را از متخصصان یا داده هایی در مورد نحوه حرکت در این روندها دریافت می کنیم ، خوانندگان ما حتی بیشتر مشغول کار هستند.

به عنوان مثال ، صنعت ما اخیراً در مورد برنامه صوتی رسانه های اجتماعی ، Clubhouse ، غوغا کرده است. در حالی که HubSpot این روند را مشاهده می کرد در حالی که این برنامه هنوز در درجه اول توسط افراد مشهور مورد استفاده قرار می گرفت ، ما شروع به این کار کردیم رد کردن مطالب در مورد آن هر روز کاربران و مارک ها شروع به دعوت شدن برای پیوستن به برنامه می کنند.

علاوه بر توضیح اینکه Clubhouse چیست و چرا ویروسی می شود ، ما همچنین با نقل قول ها و نظرات بازاریابان شبکه های اجتماعی در مورد پتانسیل نام تجاری این پلتفرم اجتماعی به پست اضافه کردیم.

در اینجا مثالی از یکی از پست هایی که نوشتیم در مورد روند جدید و ویروسی جدید بحث شده است.

نمونه ای از نحوه پاسخگویی HubSpot Blog به روند Clubhouse
جدا از پاسخگویی به روندها ، می توانید علاوه بر این در مورد اخبار مربوط به رشته خود بنویسید. مثلا، در اینجا یک پست دیگر است جایی که ما در مورد چگونگی تأثیر کوکی های شخص ثالث بر بازاریابان تأثیر گذاشتیم.

با پاسخ به روندها و اخبار در وب سایت خود ، وبلاگ خود را به عنوان مکانی برای بازدید از جدیدترین روند صنعت و همچنین اطلاعات آموزشی و نکات کلی قرار می دهید.

ایجاد محتوایی که نیاز خواننده را در سال 2021 برآورده می کند

بنابراین ، چگونه محتوای جذابی ایجاد می کنید که مخاطب را با انگیزه های مختلف خواندن جذب کند و در عین حال آگاهی از نام تجاری راجع به محصول یا خدمات خود را گسترش دهید؟ انتشار پست های وبلاگ را در نظر بگیرید که ترکیبی از روند صنعت ، نحوه فعالیت و سرگرمی باشد. از این گذشته ، نه درصد از دریافت کنندگان نظرسنجی در بالا گفتند که به تمام دلایلی که در لیست من آورده ام ، وبلاگ می خوانند.

در اینجا دو مثال از چگونگی ایجاد محتوایی وجود دارد که منافع گروه های مختلفی از خوانندگان وبلاگ را برآورده می کند.

به خوانندگان خود بیاموزید که چگونه در صنعت خود کاری انجام دهند.

در وبلاگ HubSpot ، هر یک از پست های ما در مورد چیز خاصی به خوانندگان آموزش می دهد. به عنوان مثال ، پستی که شما در حال حاضر می خوانید برجسته تحقیقی است که ما در مورد نحوه مطالعه وبلاگ توسط افراد انجام داده ایم و به شما نشان می دهد که چگونه از این نتایج استفاده کنید.

در سایر پست ها ، ما همچنین با ارائه راهنمای گام به گام تاکتیک بازاریابی یا نمونه هایی از نحوه استفاده برندها از روند تبلیغاتی ، به بازاریابان اطلاع می دهیم. صرف نظر از آنچه در مورد آن می نویسیم ، ما همیشه در تلاش هستیم چیزهای ارزشمندی را به خوانندگان آموزش دهیم.

هنگامی که محتوایی ایجاد می کنید که افراد را در مورد استراتژی های مربوط به صنعت خود آگاه می کند ، بحث در مورد محصول خود به گونه ای آسان است که بیش از حد تبلیغاتی به نظر نمی رسد شرم آور باشد ، نیز آسان تر است.

به عنوان مثال ، هنگامی که ما در حال بحث در مورد استراتژی هستیم که HubSpot می تواند به آن کمک کند ، ممکن است خوانندگان را به طرز ماهرانه ای به یک ابزار یا منبعی که ارائه می دهیم و می تواند به آنها کمک کند پیوند دهیم. در اینجا مثالی از ذکر HubSpot آورده شده است در یک پست در مورد ابزار ساخت فرم:

پست وبلاگ در مورد ابزارهای فرم ساز

ما همچنین می خواهیم پیشنهادات رایگان مربوط به محتوای خود را در انتهای هر پست وبلاگ قرار دهیم. وقتی این کار را می کنیم ، یک خواننده می تواند در مورد موضوعی که ما به آنها آموزش داده ایم بیشتر بیاموزد. و ، هنگامی که آنها فرم ساده ای را برای درخواست منبع رایگان پر می کنند ، می توانند انتخاب کنند که آیا مایل به تماس با یکی از محصولات ما هستند یا نه. این به خواننده این امکان را می دهد تا احساس کند که اطلاعات ارزشمندی را دریافت می کند بدون اینکه مجبور شود از محصولات ما بیاموزد.

پیشنهادی که در انتهای پست وبلاگ hubspot مربوط به پیشنهاد داده شده است

حتی هنگامی که شما به طور خاص کالایی را تصدیق نمی کنید ، یک وبلاگ صنعت که متمرکز بر آگاهی دادن به خوانندگان است ، می تواند سطح تخصص شرکت شما را نشان دهد. وقتی نام تجاری شما در مورد صنعت شما بسیار آگاه است ، خوانندگان ممکن است فکر کنند که محصولات شما نیز توسط کارمندان متخصص این صنعت ساخته شده اند.

خوانندگان صنعت را در حالی که هنوز به آنها اطلاع می دهید سرگرم کنید.

حتی اگر یک وبلاگ صنعت کارمندان یا رهبران شرکت را هدف قرار دهد ، این بدان معنا نیست که محتوای شما نمی تواند آموزنده و سرگرم کننده باشد. به عنوان مثال ، می توانید از ویدیوها ، GIF ، تصاویر یا دارایی های وبلاگ تعاملی برای افزودن به محتوای خود استفاده کنید ، در حالی که محتوای آن را برای خواننده جالب نگه دارید.

به عنوان مثال ، شما می توانید مانند ما جاسازی یک مسابقه چیزهای بی اهمیت یا شخصیت مربوط به صنعت خود را در نظر بگیرید در این پست وبلاگ:

مسابقه ارسال وبلاگ HubSpot

به مناسبت ، شما همچنین می توانید یک سرگرمی مناسب برای پست های کاری ایجاد کنید که خوانندگان صنعت شما می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. مثلا، در اینجا یک پست سرویس وبلاگ وجود دارد جایی که GIF های مربوط به کار در یک طبقه خدمات مشتری را برجسته می کنیم:

پست وبلاگ خنده دار HubSpot با GiFs

محتوای سرگرم کننده وبلاگ در یک وبلاگ صنعت می تواند به طور مشابه تخصص شما را به نمایش بگذارد. مهمتر از همه ، این محتوا به خواننده شما این امکان را می دهد تا در سطح انسانی تری با برند شما ارتباط برقرار کند.

ایجاد یک استراتژی موثر وبلاگ 2021

اگرچه اجرای یک نوع محتوای موفق بسیار خوب است ، اما وبلاگهایی که بیشترین اعتبار و سریعترین رشد را دارند اغلب دارای یک سایت هستند ترکیبی از مطالبی که خوانندگان را سرگرم یا آگاه می کند، آنها را از مارک ها یا محصولات آگاه می کند ، یا چیز جدیدی به آنها می آموزد. و با توجه به اینکه 9٪ از مصرف کنندگان در نظرسنجی فوق گفته اند که به “همه” دلایل ذکر شده وبلاگها را می خوانند ، احتمال زیادی وجود دارد که ترکیبی باعث فریب و احتیاجات خواندن چندین گروه مختلف شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه هدایت کاربران اینترنت به وبلاگ خود ، این پست را بررسی کنید. برای راهنمایی در مورد چگونگی وبلاگ نویسی ، این پست را بررسی کنید با مشاوره از تیم وبلاگ خودمان.

یادداشت سردبیر: این پست وبلاگ در اصل در ماه مه سال 2020 منتشر شد اما اخیراً برای جامعیت و طراوت به روز شده است.



منبع

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

25  +    =  33