0

چیست + تأثیر آن در سئو

بازدید 19


اگر هر زمانی را در اینترنت گذرانده اید ، به احتمال زیاد با کد وضعیت HTTP روبرو شده اید.

به زبان ساده ، کدهای وضعیت HTTP کدهای پاسخ استاندارد هستند که رابطه بین همه مواردی را که در پس زمینه هنگام سفر از صفحه وب به صفحه وب ادامه می یابند ، نشان می دهند. مواردی مانند عامل کاربر (به عنوان مثال ، مرورگر وب شما) ، سرور ، صفحه وب مورد نظر برای بارگیری و برنامه های وب شخص ثالثی که ممکن است در حال اجرا باشید.

→ اکنون بارگیری کنید: SEO Starter Pack [Free Kit]

به دلیل پیچیدگی نحوه تعامل همه این عناصر ، کدهای وضعیت HTTP زیادی وجود دارد که می توانید در مقابل آنها قرار بگیرید.

کدهای وضعیت HTTP مسدودکننده خاصی را که از بارگیری منبعی در شما جلوگیری می کند شناسایی و تشخیص می دهند و می توانند اطلاعاتی را درباره سفری که در مسیر ورود به یک صفحه داشتید به شما ارائه دهند.

در این مقاله ، مواردی را که باید درباره کد وضعیت HTTP 302 بدانید – بدون اصطلاحات اصطلاحات واژگان ، بیان خواهیم کرد.

برای مبتدیان ، بهتر است بدانید که همه پیامهای HTTP با 3xx پیامهای تغییر مسیر هستند.

بگویید blog.hubspot.com دیگر وجود ندارد و محتوای آن به طور دائمی در blogging.hubspot.com قرار دارد. این می تواند یک کد وضعیت 301 را تحریک کند ، که نشان دهنده تغییر مسیر دائمی از یک مکان به مکان دیگر است.

از طرف دیگر ، تغییر مسیر 302 فقط موقتی است. یک مثال خوب در مورد زمان استفاده از کد وضعیت 302 برای اهداف محلی سازی و زبان است.

به عنوان مثال ، اگر به یک وب سایت لباس مستقر در انگلستان مراجعه کنید اما در ایالات متحده مستقر هستید. با تغییر مسیر 302 شما اطمینان حاصل کنید که ارز و سایر مطالب با توجه به موقعیت مکانی شما به درستی نمایش داده می شوند ، شما را به نسخه آمریکایی سایت می فرستند.

همچنین می توانید از کد وضعیت 302 استفاده کنید:

  • طراحی مجدد صفحه – در حالی که صفحه دیگر در دست ساخت است ، می توانید کاربران را به مکانی موقتی ارسال کنید.
  • انجام آزمایشات A / B – آیا می خواهید صفحه جدیدی را آزمایش کنید و از عملکرد آن بازخورد بگیرید؟ بدون آسیب رساندن به رتبه خود می توانید این کار را با تغییر مسیر 302 انجام دهید.
  • اجرای تبلیغ – برای هدایت بازدید به یک پیشنهاد خاص ، می توانید یک هدایت موقت را برای صفحه ای تنظیم کنید که معمولاً شامل سایر مطالب است.
  • محصولی فروخته شده است – در مورد کالای فروخته شده یا موقتاً غیرقابل دسترسی ، می توانید کاربران را به صفحه مربوطه هدایت کنید تا دوباره در دسترس باشد.

اگرچه این لیست جامع نیست ، اما این قانون طلایی است که باید بخاطر بسپارید: فقط در صورت موقت بودن تغییر ، از تغییر مسیر 302 استفاده کنید.

بعلاوه ، کد وضعیت 302 در سمت سرور اتفاق می افتد و در صورت تنظیم صحیح ، مورد توجه کاربران قرار نمی گیرد. وب سرور ارائه دهنده سرویس 302 ، بلافاصله مکان جدید صفحه را به مرورگر شما (و موتورهای جستجو) نشان می دهد و باید بلافاصله کاربران را به آنجا بفرستد.

چگونه یک کد وضعیت 302 بر SEO تأثیر می گذارد

از دیدگاه SEO ، مهم است که درک کنید کد کد 302 چگونه می تواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد و چه زمانی باید از آن استفاده کنید.

302 توضیح دهنده کد وضعیت

اولاً ، اگر مکان یک صفحه تغییر کرده باشد و هدایتی تنظیم نشده باشد ، این می تواند منجر به خطای وضعیت 404 شود (یعنی صفحه شما پیدا نمی شود) و بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد. به هر حال ، Google مایل نیست کاربران را به صفحه ای که به هیچ کجا منتهی می شود بفرستد.

یکی از مزایای استفاده از تغییر مسیر مانند این این است که شما مجبور نیستید رتبه خود را فدای زمان موقت ارسال کاربران به مکان دیگری کنید.

بگویید که از آن برای هدایت کاربران از یک صفحه محصول فروخته شده به یک صفحه مربوط به محصول استفاده می کنید. شما نمی خواهید صفحه محصول غیرقابل دسترس شما در رتبه بندی سقوط کند ، فقط به این دلیل که در حال حاضر در دسترس نیست. با داشتن کد وضعیت 302 ، می توانید رتبه بندی خود را حفظ کنید.

با این حال ، این همچنین بدان معنی است که URL موقت شما از هیچ پیوندی بهره نخواهد برد زیرا Google می داند که مدت طولانی در آنجا نخواهد ماند.

برای مقایسه ، یک کد 301 معمولاً بیشترین ارزش پیوند را به URL جدید شما ارسال می کند ، اما در نتیجه تغییر مسیر ، صفحه شما می تواند در رتبه بندی افت کند.

نحوه شناسایی و پیاده سازی خطای HTTP 302

اگر می خواهید ببینید چه زمانی با تغییر مسیر 302 (یا هر نوع تغییر مسیر) مواجه شدید ، استفاده از برنامه یا برنامه افزودنی Chrome را در نظر بگیرید (مانند این مورد ، مسیر هدایت مجدد) این نوع ابزارها در هنگام تغییر مسیر مستقیماً در مرورگر شما را نشان می دهند.

همچنین می توانید با دسترسی به پرونده .htaccess کد را از قسمت backend مشاهده و پیاده سازی کنید. برای جلوگیری از دسترسی به این پرونده ، می توانید یک افزونه مدیر تغییر مسیر یا یک ابزار SEO که شامل یک مدیر تغییر مسیر است نیز نصب کنید (مانند Yoast SEO Premium)

به طور کلی ، شما می خواهید مطمئن شوید که چگونه پیام های تغییر مسیر بر SEO تأثیر می گذارند. کد وضعیت 302 می تواند یک استراتژی عالی هنگام ایجاد تغییرات موقتی در وب سایت شما باشد ، مانند آزمایش ویژگی های جدید وب سایت و تبلیغات محصول.

بنابراین ، هنگامی که بین پیام های تغییر مسیر مختلف بحث می کنید ، مطمئن شوید که پیام انتخابی شما با استراتژی بلند مدت شما همسو باشد.

بازار یابی



منبع

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

  +  16  =  18