0

چرا “نه” گفتن می تواند به کسب و کار یا استارتاپ شما کمک کند

بازدید 8


7 دقیقه خواندن

نظرات بیان شده توسط کارآفرین مشارکت کنندگان خودشان هستند

به طور کلی ، کلمه “نه” یک معنی سنگین و منفی دارد. از کودکی به ما آموخته اند که “بله” – همتای تأیید کننده آن – مطلوب تر است. وقتی وارد نیروی کار می شویم این دوگانگی بیشتر تقویت می شود. به طور قابل درک ، ما می خواهیم خود را به همسالان ، مدیریت ، مشتریان و مشتریان ثابت کنیم.

به عنوان یک کارآفرین که شروع به کار می کند ، جاه طلب هستید – بی وقفه برای اثبات خود تلاش می کنید. ما سعی می کنیم از کلاه های زیادی استفاده کنیم و در نهایت هرچه سریعتر تجربه و تجربه بیشتری کسب کنیم. ما تمایل داریم این کار را با گفتن “بله” تقریباً به هر درخواستی که بر سر راه ما قرار می گیرد ، انجام دهیم.

با این حال ، با پیشرفت حرفه ای و بالندگی کسب و کار ما ، “بله” خودکار می تواند به سرعت شما را در یک مسیر خطرناک قرار دهد – راهی که بیشتر از دیگران به شما آسیب می رساند. عمدی بودن با وقت ، انرژی و کار نه تنها به عنوان یک کارآفرین و رهبر ، بلکه به عنوان یک عضو مشارکت کننده در جامعه نیز بسیار مهم است.

در زیر سه دلیل وجود دارد که چرا “نه” گفتن ، عملی که اغلب دلسرد می شود و به ندرت پذیرفته می شود ، در واقع می تواند به شما در دستیابی به نتایج مثبت برای کسب و کار شما کمک کند.

مربوط: 5 راه برای تبدیل شدن به یک رهبر قوی

1. این مزیت رقابتی واضحی را برای تجارت شما ایجاد می کند

به عنوان یک استارتاپ یا رهبر کسب و کار در مراحل اولیه ، به راحتی می توانید در دام “بله” گفتن برای اکثر چیزها بیفتید. شما می خواهید راه کسب و کار خود را برای موفقیت هموار کنید ، و این اغلب اوقات ناشی از ذهن باز بودن است ، با توجه به گزینه های خود و رویارویی با چالش های جدید. بنابراین ، به طور طبیعی ، بسیاری از کارآفرینان جوان در گفتن “نه” مردد هستند.

با این حال ، هدفمند بودن با استفاده از “نه” به این معنا نیست که شما باید خود یا کسب و کار خود را بسته نگه دارید. در عوض ، از “نه” به نفع خود استفاده کنید. از آن برای ایجاد یک پیشنهاد رقابتی واضح برای شرکت خود استفاده کنید. از “نه” به صورت استراتژیک برای متمرکز نگه داشتن خود و تیم خود بر ماموریت واقعی کسب و کار استفاده کنید. “نه” گفتن در اصل به معنای “بله” گفتن به چیز دیگری است – در نهایت برای شما و کسب و کار شما بهتر است.

شما می توانید این کار را با عمدی بودن با افرادی که استخدام می کنید ، با آنها شریک هستید و در نهایت به آنها خدمت می کنید ، انجام دهید. این استراتژی به شما این امکان را می دهد تا رقابتی تر بمانید و یک پیشنهاد واضح و منحصر به فرد برای ارزش مشتری در بازار ایجاد کنید. متناوبا ، اگر هر پیشنهاد ، هر متقاضی ، هر مشارکت را قبول کنید ، به احتمال زیاد کسب و کار شما به سرعت در بین رقابت ها از بین می رود.

2. خطر هزینه فرصت را کاهش می دهد

در تجارت ، موفقیت بیشتری را تجربه می کنید



منبع اصلی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

33  +    =  34