هزینه متغیر توضیح داده شده در 200 کلمه (و نحوه محاسبه آن)


یک حقیقت ناامیدکننده وجود دارد که هر کسب و کار در اوایل رشد خود با آن سر و کار دارد: پول بیشتر ، مشکلات بیشتر.

به نظر ضداسلامی است – اگر فروش و درآمد افزایش داشته باشد ، چیز خوبی نیست؟ چگونه سود بیشتر می تواند یک مشکل بالقوه باشد؟

به بیان ساده ، همه چیز به این واقعیت برمی گردد که هرچه بیشتر بفروشید ، پول بیشتری نیز برای صرف نیاز خواهید داشت. این شامل کمپین های بازاریابی و فروش برای جلب مشتری بیشتر ، هزینه های تولید کالاهای بیشتر و زمان و هزینه لازم برای توسعه محصول جدید است.

این نسبت فروش / هزینه که به عنوان هزینه متغیر شناخته می شود ، چیزی است که هر صاحب مشاغل باید آن را درک کنند ، اما لیست های مشاوره آنلاین و برنامه های عملیاتی اغلب تصور می کنند خوانندگان به جای ارائه یک تعریف مفید ، دانش ذاتی این مفهوم را دارند.

در این بخش ، سردرگمی هزینه متغیر را برطرف خواهیم کرد: در اینجا آنچه شما باید در مورد هزینه های متغیر بدانید ، نحوه محاسبه آنها و دلیل اهمیت آنها است.

برای بارگیری 8 قالب بودجه رایگان بازاریابی اینجا را کلیک کنید.

بیایید جزئیات بیشتری از هر یک از این اجزا را بررسی کنیم.

هزینه متغیر در هر واحد

هزینه متغیر برای هر واحد ، مقدار کار ، مواد و سایر منابع مورد نیاز برای تولید محصول شما است. به عنوان مثال ، اگر شرکت شما مجموعه ای از چاقوهای آشپزخانه را به قیمت 300 دلار بفروشد اما هر مجموعه برای ایجاد ، آزمایش ، بسته بندی و بازاریابی به 200 دلار نیاز دارد ، هزینه متغیر شما برای هر واحد 200 دلار است.

تعداد واحدهای تولید شده

تعداد واحدهای تولیدی دقیقاً همان چیزی است که شما انتظار دارید – این تعداد کل کالاهای تولید شده توسط شرکت شما است. بنابراین در مثال چاقوی ما در بالا ، اگر 100 مجموعه چاقو ساخته اید و فروخته اید تعداد کل واحدهای تولیدی شما 100 واحد است که هر یک 200 دلار هزینه متغیر و 100 دلار سود بالقوه دارد.

هزینه های متغیر این نام را به دست می آورند زیرا با کم و زیاد کردن محصول خود می توانید افزایش و کاهش پیدا کنید. هرچه واحد بیشتری بفروشید ، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد ، اما بخشی از این پول برای تولید واحدهای بیشتری باید پرداخت شود. بنابراین ، شما باید تولید کنید بیشتر واحد برای تبدیل سود.

فرمول هزینه متغیر

و ، از آنجا که هر واحد به مقدار مشخصی از منابع نیاز دارد ، تعداد بیشتری از واحد هزینه های متغیر مورد نیاز برای تولید آنها را افزایش می دهد.

هزینه های متغیر “مشکلی” نیستند – بیشتر یک ضرورت ضروری است. آنها در چندین وظیفه حسابداری و هر دو وظیفه شما نقش دارند جمع هزینه متغیر و میانگین هزینه متغیر به طور جداگانه محاسبه می شود.

کل هزینه متغیر

کل هزینه متغیر شما مجموع تمام هزینه های متغیر مرتبط با هر محصول جداگانه است که شما تولید کرده اید. هزینه متغیر کل را با ضرب هزینه تولید یک واحد از محصول خود در تعداد محصولات تولیدی خود محاسبه کنید.

کل هزینه متغیر

به عنوان مثال ، اگر ساخت یک واحد از محصول شما 60 دلار هزینه دارد و شما 20 واحد ساخته اید ، کل هزینه متغیر شما 60 20 20 دلار یا 1200 دلار است.

متوسط ​​هزینه متغیر

هزینه متغیر متوسط ​​شما از کل هزینه متغیر شما استفاده می کند تا تعیین کند که تولید یک واحد محصول شما به طور متوسط ​​چقدر است. می توانید آن را با فرمول زیر محاسبه کنید.

فرمول متوسط ​​هزینه متغیر

کل هزینه متغیر در مقابل متوسط ​​هزینه متغیر

اگر متوسط ​​هزینه متغیر یک واحد با استفاده از کل هزینه متغیر شما پیدا شود ، آیا شما از قبل نمی دانید که یک واحد محصول شما هزینه توسعه دارد؟ آیا نمی توانید عقب مانده کار کنید و به راحتی کل متغیر هزینه خود را بر تعداد واحدهای خود تقسیم کنید؟ لازم نیست.

در حالی که کل هزینه متغیر نشان می دهد که شما برای تولید هر واحد از محصول خود چه مبلغی پرداخت می کنید ، همچنین ممکن است مجبور باشید محصولی را که دارای هزینه متغیر متفاوت در هر واحد هستند ، حساب کنید. آنجاست که هزینه متغیر متوسط ​​به وجود می آید.

به عنوان مثال ، اگر 10 واحد محصول A با هزینه متغیر 60 دلار در واحد و 15 واحد محصول B با هزینه متغیر 30 دلار در واحد داشته باشید ، دو هزینه متغیر متفاوت دارید – 60 و 30 دلار. هزینه متغیر متوسط ​​شما این دو هزینه متغیر را به یک رقم قابل کنترل تقلیل می دهد.

در مثال فوق ، می توانید با افزودن هزینه متغیر کل محصول A (60 10 10 دلار یا 600 دلار) و کل هزینه متغیر محصول B (30 15 15 دلار یا 450 دلار) ، هزینه متوسط ​​متغیر خود را پیدا کنید ، سپس تقسیم کنید این جمع به تعداد کل واحدهای تولیدی (10 + 15 یا 25).

هزینه متغیر متوسط ​​شما (600 دلار + 450 دلار) 25 پوند است 42 دلار در هر واحد.

متغیر در مقابل هزینه ثابت

عکس هزینه متغیر است؟ هزینه ثابت. هزینه های ثابت هزینه هایی هستند که در پاسخ به تعداد محصولات تولیدی شما تغییر نمی کنند.

برخی از هزینه های ثابت معمول شامل اجاره یا اجاره ساختمان ، قبض های آب و برق ، میزبانی وب سایت ، بازپرداخت وام تجاری و مالیات بر دارایی است.

شایان ذکر؟ این هزینه ها نیست ساکن – یعنی اجاره شما ممکن است سال به سال افزایش یابد. در عوض ، آنها فقط در رابطه با تولید محصول ثابت می مانند.

برای محاسبه متوسط ​​هزینه ثابت ، از این فرمول استفاده کنید:

فرمول هزینه ثابت

هزینه های متغیر و ثابت برای بدست آوردن تصویری کامل از هزینه تولید یک کالا – و میزان سود باقی مانده پس از هر فروش ضروری هستند.

برای محاسبه نسبت هزینه متغیر ، از این فرمول استفاده کنید:

فرمول نسبت متغیر هزینه

بیایید آن را عملی کنیم. اگر کالایی را به قیمت 200 دلار (فروش خالص) می فروشید اما تولید آن 20 دلار است (هزینه های متغیر) ، 20 دلار را بر 200 دلار تقسیم می كنید تا 0.1 بدست آورید. ضرب در 100 و نسبت هزینه متغیر شما 10٪ است. این بدان معناست که برای هر فروش کالایی 90٪ بازده دریافت می کنید و 10٪ هزینه های متغیر را در اختیار شما قرار می دهد.

در همین حال ، ترکیب هزینه های متغیر و ثابت می تواند به شما در محاسبه هزینه کمک کند نقطه سربه سر – نقطه ای که تولید و فروش کالا با ترکیبی از هزینه های متغیر و ثابت به صفر می رسد.

مثال ما را در بالا دوباره در نظر بگیرید. اگر هزینه های متغیر شما برای هر کالای 200 دلاری 20 دلار است و هزینه های ثابت شما 100 دلار است ، اکنون کل هزینه های شما 60٪ از ارزش فروش کالا را تشکیل می دهد و 40٪ برای شما باقی می ماند.

به زبان ساده هرچه نسبت هزینه کل شما بیشتر باشد ، سود بالقوه شما نیز کاهش می یابد. اگر این عدد منفی شود ، از نقطه سربه سر عبور کرده اید و در هر فروش ضرر می کنید.

بنابراین ، چه چیزی هزینه متغیری برای تجارت در نظر گرفته شده است؟

برخی از متداولترین هزینه های متغیر شامل مواد فیزیکی ، تجهیزات تولید ، کمیسیون فروش ، دستمزد کارکنان ، هزینه کارت اعتباری ، شرکای پرداخت آنلاین و هزینه های بسته بندی / حمل و نقل است.

بیایید هر کدام را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

مواد فیزیکی

این موارد می تواند شامل قطعات ، پارچه و حتی مواد غذایی مورد نیاز برای تولید محصول نهایی شما باشد.

تجهیزات تولید

اگر قسمت های خاصی از توسعه محصول خود را خودکار کنید ، ممکن است لازم باشد که با بزرگتر شدن خط تولید خود ، در تجهیزات اتوماسیون یا نرم افزار بیشتری سرمایه گذاری کنید.

کمیسیون های فروش

هرچه شرکت شما محصولات بیشتری بفروشد ، ممکن است در ازای جلب مشتری ، فروشندگان بیشتری به مشتری خود بپردازید.

دستمزد کارکنان

هرچه محصولات بیشتری ایجاد کنید ، ممکن است به کارمندان بیشتری نیاز داشته باشید ، که به معنای حقوق و دستمزد بیشتر است.

هزینه های کارت اعتباری

مشاغلي كه از طريق مشتريان خود پرداخت كارت اعتباري دريافت مي كنند ، با ارائه خدمات بيشتر ، هزينه معاملات بالاتري را متحمل خواهند شد.

شرکای پرداخت آنلاین

برنامه هایی مانند PayPal به طور معمول از هر معامله از مشاغل کسر می کنند تا مشتریان بتوانند از طریق برنامه خریدها را بررسی کنند. هرچه سفارش بیشتری دریافت کنید ، هزینه بیشتری به برنامه خواهید پرداخت.

هزینه های بسته بندی و حمل و نقل

ممکن است برای بسته بندی و ارسال کالای خود توسط واحد پرداخت کنید و بنابراین تعداد بیشتر یا کمتر حمل شده باعث تغییر این هزینه ها می شود.

انتظار غیر منتظره را داشته باشید

در حالی که هزینه های متغیر ، کل هزینه های متغیر ، متوسط ​​هزینه های متغیر و نسبت هزینه متغیر اغلب در سطح ظاهری پیچیده به نظر می رسند ، این اصطلاحات به سادگی روش هایی برای نشان دادن تغییر ماهیت هزینه ها برای تولید کالاهای جدید با رشد کسب و کار شما هستند.

با درک ماهیت این هزینه ها و چگونگی تأثیر آنها بر درآمد فعلی و پیش بینی شده شما ، می توانید آمادگی بهتری برای تکامل نیروهای بازار داشته و تأثیر هزینه های متغیر را بر روی خط اصلی خود کاهش دهید.الگوی طرح تجاری



منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *