0

هر آنچه که باید درباره مبانی تقسیم بندی بدانید

بازدید 6


تقسیم بازار فرایندی قدرتمند است زیرا مخاطبان شما را به گروههایی تقسیم می کند تا بتوانید براساس ویژگیهایی مانند چالشهایی که با آنها روبرو هستند و یا نحوه پاسخگویی آنها به برخی اقدامات بازاریابی ، آنها را به طور موثر هدف قرار دهید.

م mostثرترین راه برای تعیین ویژگی هایی که برای گروه بندی مخاطبان خود استفاده می کنید ، استفاده از پایگاه های تقسیم بندی است.

با نرم افزار بازاریابی HubSpot به صورت رایگان شروع کنید

در این پست وبلاگ ، ما به تعریف پایگاه های تقسیم بندی ، نحوه استفاده از آنها در شرکت شما و نحوه استفاده همزمان از چندین پایگاه تقسیم بندی خواهیم پرداخت.

قبل از اینکه در پنج پایه تقسیم بندی فرو برویم ، بیایید اصول را بپوشانیم.

مبانی تقسیم بندی در بازاریابی

تقسیم بندی بازاریابی فرض می کند که همه مشتریان شما منحصر به فرد هستند و می توان آنها را بر اساس مشخصات یا صفات مشترکی که ایجاد می کنید ، دسته بندی کرد. این ویژگی ها یا صفات تقریباً همیشه در پنج پایه تقسیم بندی قرار می گیرند ، که این موارد است در زیر مرور می کنیم.

مزایای استفاده از تقسیم بندی مبتنی بر بازاریابی

با استفاده از پایگاه های تقسیم بندی در بازاریابی ، فرصت هایی را باز خواهید کرد که به شما کمک می کنند:

  • تجربه مشتری را بهبود بخشید.
  • محصولات خود را به طور موثر به بازار عرضه کنید.
  • مواد مورد نیاز برای بازاریابی و فروش را توسعه دهید.
  • مناطق توسعه محصول را مشخص کنید.
  • به مخاطبان هدف خود نشان دهید که چگونه می توانید چالش های آنها را برطرف کنید.

مبانی تقسیم بندی در عملیات بازاریابی

عملیات بازاریابی به عنوان “… افراد ، فرایندها و فناوری هایی که استراتژی کلی بازاریابی یک کسب و کار را تقویت می کنند و شانس موفقیت را افزایش می دهند. “

در حین کار بر روی بازاریابی ، استراتژی داده ها ، پیاده سازی و گزارش دهی ، تیم گزینه های بازاریابی می تواند سرنخ ها و تماس ها را با پایگاه های تقسیم بندی شما مرتبط کند. این بدان معناست که آنها می توانند استراتژیهایی برای هدفمند کردن موثر آن بخشهای مشتری و همچنین گزارشها ، داشبوردهای مربوطه و معیارها برای پیگیری موفقیت شما در بازاریابی برای آن دسته از مخاطبان داشته باشند.

در نتیجه ، تیم بازاریابی بیشتر شما به بخش های سازمان یافته بازاریابی ، داده های تماس ، گزارش ها و معیارهای مربوطه دسترسی پیدا می کند. این به معنای تجارب بهتر مشتری است که باعث جذب بیشتر مخاطبان می شود.

اکنون ، بیایید به پنج پایه تقسیم بندی و تعریف آنها نگاه کنیم.

1. تقسیم بندی روانشناختی

تقسیم بندی روانشناختی به صفات روانشناختی کسی اشاره دارد. این شامل تنظیمات و الگوهای سبک زندگی مخاطبان شما و دلیل اینکه چرا آنها فکر می کنند ، می شود. همچنین فعالیتها ، علایق و نظرات معمولی آنها را پوشش می دهد.

2. تقسیم بندی جمعیتی

تقسیم بندی جمعیتی به توصیف آماری و ویژگی های اقتصادی و اجتماعی مخاطبان شما اشاره دارد. این شامل سن ، تحصیلات و جنسیت ، میزان تولد ، جنسیت ، وضعیت ازدواج ، درآمد و وضعیت اشتغال است.

3. تقسیم بندی جغرافیایی

تقسیم بندی جغرافیایی به مکانی گفته می شود که مخاطبان شما در آن اقامت دارند و/ یا کار می کنند. با تقسیم بندی جغرافیایی می توانید به هر اندازه گسترده یا دلخواه بروید – به عنوان مثال ، ممکن است مخاطبان خود را بر اساس قاره ، کشور ، ایالت / شهر ، شهر ، محله و غیره گروه بندی کنید.

4. تقسیم بندی فیرموگرافی

تقسیم بندی فیرموگرافی به ویژگی های یک شرکت اشاره دارد و برای شرکت های B2B که در حال توسعه پایگاه های تقسیم بندی خود هستند ، مفید است. این شامل اندازه ، صنعت و مکان آنها است اما محدود به آن نمی شود.

(ممکن است تقسیم بندی فیرموگرافیک را به عنوان مثال تصور کنید تقسیم بندی جمعیتی اما برای یک تجارت.)

5. تقسیم بندی رفتاری

تقسیم رفتاری به اقدامات ، عادات و تعاملات گروه مخاطب اشاره دارد. اگر فکر می کنید این موضوع کمی شبیه تقسیم بندی جمعیتی است ، اشتباه نمی کنید. اما این امر عمیق تر از تقسیم بندی جمعیتی در عادات خرید فرد است.

به عنوان مثال ، تقسیم رفتاری بینشی را در مورد مزایایی که فرد از خرید و استفاده از یک محصول خاص به دست می آورد و همچنین میزان آماده بودن (یا آماده نبودن) برای تبدیل به مشتری را فراهم می کند.

نکته حرفه ای: از ابزار هدف گیری رفتاری HubSpot برای شخصی سازی ارتباطات بازاریابی در مقیاس استفاده کنید و در عین حال احساس تعامل منحصر به فرد را ایجاد کنید.

ابزار تقسیم بندی رفتاری hubspot برای پایه های تقسیم بندی متعدد

سایر ویژگی های مرتبطی که با ابزار هدف گیری رفتاری HubSpot به آنها دسترسی خواهید داشت:

  • اطلاعاتی درباره نحوه ارتباط مخاطبان با سایت / محتوای شما.
  • لیست های فعال برای تقسیم بندی پیشرفته ، هدف قرار دادن و ایجاد مخاطب.
  • محرک های مبتنی بر رویداد برای ارسال پیام به اعضای مخاطب در زمان مناسب.

استفاده از چندین پایه تقسیم بندی

لازم نیست فقط از یک یا دو پایه تقسیم استفاده کنید – می توانید از هر پنج پایه یا ترکیبی از آنها استفاده کنید.

و هنگامی که پایه های تقسیم بندی را انتخاب می کنید تا با آنها پیش بروید ، برای همیشه در آنها گیر نمی کنید. با پیشرفت کار شما ، مشتری و مخاطبان نیز پیشرفت می کنند. این بدان معناست که شما به طور طبیعی می خواهید به مرور مرور کنید ، به روز کنید ، اضافه کنید و از لیست پایگاه های تقسیم بندی خود حذف کنید.

نکته اصلی استفاده از مبانی تقسیم بندی است که برای تجارت شما به طور دقیق اهمیت دارند و استفاده از آنها به روشی که به شما امکان می دهد اعضای مخاطب درون آنها را به طور م targetثر هدف قرار دهید و به آنها دسترسی پیدا کنید.

قبل از اینکه نکاتی در مورد نحوه استفاده از چندین پایگاه تقسیم بندی ارائه دهیم ، بیایید لحظه ای به شما بپردازیم که چرا می خواهید از چندین پایگاه تقسیم استفاده کنید.

چرا از مبانی تقسیم بندی چندگانه استفاده کنید

مشاغل از چندین پایگاه تقسیم استفاده می کنند – فرآیندی که به آن نیز معروف است بازاریابی چند بخشی-زیرا محصول یا خدماتی که آنها می فروشند به طرق مختلف برای اعضای مخاطب مورد نظر اعمال می شود.

به عنوان مثال ، یک تجارت که دامن تنیس می فروشد ممکن است به مشتریانی که تنیس زیاد بازی می کنند دامن بفروشد و به مشتریانی که تنیس بازی نمی کنند اما برای تمرینات دیگر (مانند دویدن ، پیاده روی و غیره) دامن ورزشی می خواهند. .

اگر کسب و کار شما بیش از یک محصول یا خدمات بفروشد ، از پایگاه های چند بخشی نیز استفاده می شود. به عنوان مثال ، شرکتی که دامن های تنیس می فروشد ممکن است راکت های تنیس و کفش های تنیس را نیز بفروشد. مشتریانی که به دامن در مقابل راکت تنیس یا کفش احتیاج دارند ، باید متفاوت هدف قرار بگیرند. به خصوص اگر این وسایل تنیس برای مردان ، زنان و کودکان باشد.

نحوه استفاده از مبانی تقسیم بندی چندگانه

با استفاده از چندین پایگاه تقسیم بندی ، درک بهتری از افرادی که مخاطبان شما را تکمیل می کنند ، خواهید داشت – در نتیجه ، می توانید به طور موثرتری آنها را هدف قرار دهید ، نیازها و انتظارات آنها را برآورده (و بیش از حد) کنید و موارد بیشتری را تبدیل کنید آنها را به مشتری تبدیل می کنند.

در اینجا نکاتی وجود دارد که هنگام استفاده از چندین پایه تقسیم بندی باید به خاطر داشته باشید:

  • مشخص کنید که کدام یک از پایگاه های تقسیم بندی را برای مخاطبان منحصر به فرد خود ایجاد کنید و چقدر می خواهید در آن بخش ها قرار بگیرید.
  • در حین شناسایی و تعریف بخشهای مشتری ، در بازاریابی (و حتی فروش) با یکدیگر همکاری داخلی داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که دقیق و مفید هستند.
  • پایگاه های تقسیم بندی خود را در صورت نیاز و مرور مورد بررسی قرار دهید (به عنوان مثال هر سه ماه یک بار نگاهی به آنها بیندازید تا مطمئن شوید در کنار کسب و کار شما پیشرفت می کنند).
  • در مورد نحوه سازماندهی بخش های خود از اعضای تیم خود (می توانید این کار را در بازاریابی و فروش انجام دهید) بازخورد بگیرید. شما همچنین می توانید نظر سنجیتشویق کردن) مشتریان فعلی خود یا کسانی که اخیراً به نوعی تغییر شکل داده اند ، برای جلب نظرات خود در مورد محتوای بازاریابی و تلاش برای هدف شما.

برای رشد بهتر از پایه های تقسیم بندی استفاده کنید

استفاده از پایگاه های تقسیم بندی مزایای زیادی دارد. شما می توانید مخاطبان خود را بهتر بشناسید ، اهداف و چشم اندازهای خود را به طور موثرتری هدف قرار دهید ، مواد بازاریابی و فروش ایجاد کنید و ارائه دهید که نیازهای آنها را بهتر برآورده کند ، توسعه محصول و فرصت های بازاریابی را شناسایی کنید و موارد دیگر. شروع به کار بر روی شما پایگاه های تقسیم بندی کسب و کار برای رشد بهتر.

منبع رایگان: نحوه دستیابی و جذب مخاطب خود در فیس بوک



منبع

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

6  +  1  =