0

هر آنچه که باید درباره تقسیم بندی رفتاری بدانید [+ Examples]

بازدید 9


صرف نظر از این که تعداد محصولات یا خدماتی که می فروشید و ارائه می دهید ، یا کسب و کار شما کوچک یا بزرگ است ، هیچ دو مشتری دقیقاً یکسان نیستند.

به همین دلیل ، مهم است که اطمینان حاصل کنید که همیشه روندها و الگوهای موجود در بین مشتریان و مخاطبان هدف را شناسایی می کنید. با انجام این کار ، داده ها و اطلاعات لازم را برای هدف گیری م reachثر ، دسترسی ، تبدیل و حفظ آن افراد در اختیار خواهید داشت.

نرم افزار بازاریابی HubSpot را به صورت رایگان شروع کنید

برای کمک به شما در این زمینه ، به فرایند تقسیم بندی رفتاری مراجعه کنید.

تقسیم بندی رفتاری

در این پست وبلاگ ، ما تعریف تقسیم بندی رفتاری را مرور می کنیم (که فرایندی است که بخشی از بازاریابی رفتاری است) ، ابزاری که می تواند به شما کمک کند مشتریان خود را بر اساس رفتارها و اقدامات آنها و همچنین نمونه هایی از تقسیم بندی رفتاری گروه بندی کنید.

تقسیم بندی رفتاری

برای حمایت از تلاش های تقسیم بندی رفتاری خود ، توصیه می کنیم از ابزاری مانند استفاده کنید نرم افزار HubSpot’s Behavioral Targetingبه

ابزار تقسیم بندی رفتاری ، نرم افزار هدف گیری رفتاری hubspot

با ابزاری مانند HubSpot ، که در نسخه رایگان یا پولی همراه با یکی از آن ها ارائه می شود طرح های برتر Marketing Hub، می توانید داده های مربوط به نحوه تعامل مخاطبان هدف خود با وب سایت ، محتوا و سایر مطالب بازاریابی را جمع آوری کنید.

همچنین می توانید از ویژگی لیست فعال که برای تقسیم بندی مشتری پیشرفته ، هدف گیری و ایجاد مخاطب استفاده می شود ، استفاده کنید.

با گنجاندن HubSpot در گردش کار تقسیم بندی رفتاری خود ، پیامهای هدفمند و مطالب مرتبط را در زمان مناسب برای اعضای مخاطبان خود ارسال می کنید. این فرآیند همچنین با محرک های مخاطب خودکار می شود.

با ابزار هدف گیری رفتاری HubSpot ، همچنین می توانید:

  • بر اساس شخصیت و میزان مشارکت آنها ، لیست های بسیار تقسیم بندی شده ایجاد کنید.
  • استفاده از داده های CRM (از طریق اتصال شما ، پلت فرم CRM همه در یک) برای سفارشی کردن محتوای خود
  • کمپین های پرورش به موقع و جذاب را به اشتراک بگذارید.
  • به طور مداوم رویدادهای رفتاری خاصی را در طول سفر خریدار شناسایی و ثبت کنید که منجر به تبدیل بین مشتریان احتمالی شما می شود.

نکته حرفه ای: از ابزار هدفمندی رفتاری HubSpot برای شخصی سازی ارتباطات در مقیاس بزرگ استفاده کنید و هر گونه تعاملی را که با مشتریان و مخاطبین دارید ، خاص جلوه دهید.

متغیرهای تقسیم بندی رفتاری

متغیرهای تقسیم بندی رفتاری که هنگام کار بر روی دسته بندی مخاطبان خود باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • مزایای محصول/خدمات مورد نظر اعضای مخاطبان خود.
  • میزان استفاده از محصول/ خدمات اعضای مخاطب.
  • وضعیت وفاداری اعضای مخاطب.
  • مرحله ای از سفر خریدار که یک مخاطب در آن است.
  • اندازه بخش بازار شما.
  • سطح دسترسی بخش بازار شما به محصول یا خدمات شما.
  • بخش بازار شما چقدر عالی است.

در ادامه ، اجازه دهید نگاهی به چند مثال تقسیم بندی رفتاری بیندازیم.

نمونه های تقسیم بندی رفتاری

تعدادی مثال تقسیم بندی رفتاری وجود دارد – روشهای دیگری برای تقسیم بندی مشتریان بر اساس رفتار. در اینجا چند نمونه متداول آورده شده است.

1. رفتار خرید/ سابقه معامله

به رفتار خرید و سابقه معاملات مشتری توجه کنید. این بینش را در مورد چگونگی و دلیل تصمیم گیری آنها برای تبدیل و همچنین مراحل سفر خریدار بدون مشکل پیش بینی می کند ، در حالی که در آینده ممکن است یک چشم انداز کمی مانع باشد. همچنین به شما این ایده را می دهد که کدام رفتارها به طور دقیق تغییر را پیش بینی می کنند.

2. مناسبت

آیا این یک مناسبت یا مقطع زمانی خاص بود که بر تصمیم مشتری شما برای تبدیل تأثیر گذاشت؟ به عنوان مثال ، آیا زمان خاصی در طول سال وجود دارد که آنها با نام تجاری شما ارتباط برقرار کنند (به عنوان مثال اگر شما یک سرویس کارت پستال آنلاین هستید ، ممکن است هر سال در طول فصل تعطیلات زمستانی مشتریان مکرر داشته باشید). آیا تصمیم خرید بر اساس زمان روز یا حتی مرحله زندگی است؟

3. وفاداری مشتری

وفاداری مشتری یک نگاه محکم به رفتار مشتری ارائه می دهد – وفاداری مستقیماً به عادات ، اقدامات ، نیازها ، استفاده ، و زمان انجام اقدامات مشتری مربوط می شود.

برای استفاده از وفاداری مشتری هنگام تقسیم بندی مشتریان بر اساس رفتار ، به موارد زیر فکر کنید: 1) کدام قسمت از سفر خریدار بسیار لذت بخش است که منجر به وفاداری می شود ، 2) چگونه در حال حاضر احساس رضایت مشتریان وفادار را حفظ می کنید ، 3) کدام احتمالات بیشتر است وفادار شوید و 4) مشتریان وفادار شما چه ویژگی هایی دارند.

4. مزایای مورد نظر

مشخص کنید مشتریان شما به دنبال دریافت محصول یا خدمات شما هستند – از همه ویژگی های شما ، آنها برای حل چالش (های) مورد نیاز خود بیشتر به چه چیزی نیاز دارند؟ چه مزایای خاصی از محصول شما دریافت می کنند و کدام یک از این مزایا برای آنها مهمتر است؟

تعیین کنید که کدام یک از این مزایا بر تصمیم آنها برای استفاده از محصول/خدمات شما بیشتر تأثیر می گذارد.

5. مرحله سفر به مشتری

درک اینکه کدام مرحله از سفر مشتری منجر به بیشترین تبدیل می شود یا در چه مرحله ای مشتریان بیشتر متوقف می شوند ، هنگام پیش بینی رفتار و تقسیم بندی مشتریان بر اساس آن رفتارها ، اطلاعات مفیدی است.

با این حال ، مهم است که توجه داشته باشید که استفاده از مراحل سفر مشتری در تقسیم بندی رفتاری ممکن است دشوار باشد زیرا مراحل زیادی وجود دارد – و در این مراحل چندین نقطه تماس وجود دارد که به رفتار یا تصمیم گیری برای ماندن در مرحله یا حرکت به مرحله جدید کمک می کند. ، از سفر خریدار.

به همین دلیل توصیه می شود از پلتفرمی مانند شما استفاده کنید CRM یا یک AI/ ابزار یادگیری ماشین – آنها تمام تعاملات را در طول سفر خریدار ضبط و پیگیری می کنند تا اطمینان حاصل شود که شما اطلاعات کاملی از داده های رفتاری خریدار مشتریان خود دریافت می کنید.

6. نامزدی

نامزدی به نوع و دفعات تعامل شما با مشتریان خاص اشاره دارد. ممکن است مشتریان خود را بر اساس مشارکت زیاد در مقابل مشارکت متوسط ​​در مقابل مشارکت گاه به گاه تقسیم بندی کنید.

افرادی که بسیار علاقه مند هستند کسانی هستند که نام تجاری شما را به طور منظم در زندگی خود گنجانده اند.

کاربران متوسط ​​ممکن است به طور منظم با نام تجاری یا محصول/ خدمات شما ارتباط برقرار کنند ، اما ممکن است از تمام پتانسیل و قابلیت های آن استفاده نکنند.

ممکن است کاربران گاه به گاه بر اساس نیاز خاص خود به طور تصادفی با نام تجاری یا محصول/خدمات شما درگیر شوند اما به آن تکیه نکنند.

7. استفاده

نحوه استفاده به نحوه و/یا میزان استفاده مشتری از محصول یا خدمات شما اشاره دارد. این ممکن است مستلزم تقسیم بندی مشتریان شما بر اساس نحوه استفاده آنها از محصول/خدمات ، تعداد دفعات استفاده از آنها ، مدت زمان استفاده از آنها در یک جلسه واحد یا بیشترین ویژگیهایی باشد که از آنها استفاده می کنند.

شما ممکن است مشتریان خود را به دسته های کاربردی خاص تری تقسیم کنید – برای مثال ، کاربران سنگین در مقابل کاربران متوسط ​​در مقابل کاربران سبک.

با تقسیم بندی رفتاری بهتر شوید

تقسیم بندی رفتاری راهی عالی برای هدف گیری موثر و کارآمد مشتریان و مشتریان برای افزایش تبدیل است. این به شما کمک می کند تا ارتباطات خود را پیگیری کرده و پیگیری کنید و محتوای خود را به گونه ای تنظیم کنید که شخصی به نظر برسد. مطمئن شوید که متغیرهای تقسیم بندی رفتاری را در نظر داشته باشید و ابزاری مانند HubSpot را برای پشتیبانی بیشتر در طول فرآیند گنجانید.

منبع رایگان: چگونه می توانید مخاطبین خود را در فیس بوک جذب کرده و جذب کنید



منبع

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

2  +  8  =