0

نحوه بازپرداخت خریدار در eBay

بازدید 7


اگر از طریق پیوندهای ما چیزی خریداری کنید ، ممکن است از شرکای وابسته خود درآمد کسب کنیم. بیشتر بدانید.

شخصی که از طریق eBay تجارت می کند باید از سیاست بازگشت آگاه باشد زیرا مشتری ناراضی در هر زمان برای هر فروشنده اتفاق می افتد. این راهنمای کامل شامل هر آنچه مالک مشاغل در مورد سیاست بازگشت eBay و نحوه صدور بازپرداخت لازم است بداند.



سیاست بازپرداخت eBay چیست؟

eBay سیاست بازگشت بسیار ساده است و سه مرحله ساده را دنبال می کند که در زیر مشاهده می کنید. دلایل بازگرداندن کالا گزینه های فروشنده را تعیین می کند و این موارد در زیر به تفصیل بررسی می شوند. روند eBay برای صدور بازپرداخت به شرح زیر عمل می کند:

  • خریداران پس از تغییر نظر ، درخواست بازگشت را از طریق وب سایت باز می کنند.
  • دلایل بازگشت سفارش را وارد کنید.
  • سفارش را پس بگیرید.
  • بازپرداخت کامل ، بازپرداخت جزئی یا مورد جایگزین را دریافت کنید.

فروشندگان در فروشگاه eBay سه روز فرصت دارید تا پس از ثبت درخواست بازگشت به آن پاسخ دهید. پس از پذیرش بازگشت ، مشتری یا برگه حمل و نقل برگشتی را دریافت می کند و یا به او دستور داده می شود که حمل و نقل برگشتی را خودش بپوشاند ، این بستگی به این دارد که چرا خریدار نظر خود را درباره خرید تغییر داده است. یک ضمانت استرداد وجه eBay وجود دارد که اکثر معاملات را پوشش می دهد ، بنابراین اگر سفارش آنها یا نرسیده ، معیوب یا خراب وارد شده باشد یا با لیست مطابقت نداشته باشد ، خریداران پول خود را پس می گیرند.

چرا خریدار ممکن است بخواهد یک مورد را برگرداند

چهار دلیل وجود دارد که یک خریدار صادق نظر خود را در مورد خرید تغییر دهد:

  • مورد با اطلاعات موجود در توضیحات فهرست مطابقت ندارد.
  • تحویل کالای اشتباه
  • مورد آسیب دیده یا معیوب.
  • مورد خیلی دیر رسید / دیگر نیازی به آن نیست.

نحوه صدور بازپرداخت از طریق eBay: 7 مرحله ساده

روند بازپرداخت از نظر فروشنده مشخصاً پیچیده تر از خریدار است ، بنابراین در اینجا مراحل لازم برای انجام بازپرداخت را از طریق eBay انجام خواهیم داد.

1. سیاست بازگشت خود را بررسی کنید

یک مالک مشاغل باید همیشه قبل از صدور بازپرداخت درخواستی ، سیاست بازگشت خود را بررسی کند زیرا ممکن است برای برخی از موارد قانون “بدون بازده” وجود داشته باشد. پس از کلیک بر روی ابزار My eBay در بالای هر صفحه eBay ، سیاست خود را از طریق گزینه Sell بررسی یا ویرایش کنید.

2. درخواست بازپرداخت را بپذیرید یا رد کنید

داشبورد Returns در صفحه اصلی فروشنده شما وجود دارد که در آن می توانید درخواست بازپرداخت را قبول یا رد کنید. شما باید ظرف 3 روز کاری به هر درخواست پاسخ دهید ، اگرچه حق دارید که ادعای بازپرداخت را اعتراض کنید که بی دلیل است.

3. از منوی کشویی در مرکز فروشنده “ارسال بازپرداخت” را انتخاب کنید

برای صدور بازپرداخت کامل ، مشاهده بازگشت اطلاعات در داشبورد خود را انتخاب کرده و ارسال بازپرداخت را انتخاب کنید. قبل از نهایی کردن بازپرداخت ، باید جزئیات اضافی را اضافه یا ویرایش کنید.

4- دلیل بازپرداخت را انتخاب کنید

شما می توانید دلایل بازپرداخت را برای مراجعه بعدی اضافه کنید. اینها به سادگی می تواند دلایلی باشد که خریدار ارائه می دهد و یا دلایل دقیق تری با بصیرت بیشتر از فروشنده.

5. مبلغی که باید بازپرداخت شود را انتخاب کنید

بازپرداخت کامل به طور خودکار شما را وادار می کند مبلغ کل کالای پرداختی توسط خریدار را به همراه هزینه ارسال مورد مشکل بازپرداخت کنید ، اما می توانید هزینه بازپرداخت جزئی را ویرایش کنید.

6. تصمیم بگیرید که چگونه کالا ارسال شود و چه کسی هزینه حمل و نقل را پرداخت می کند

هزینه حمل و نقل سفارش مشکل توسط هر یک از طرفین که مسئولیت بازگشت را داشته باشد ، پرداخت خواهد شد. اگر مشکل این است که کالاهای سفارش آسیب دیده یا معیوب وارد شده اند ، مسئولیت تأمین هزینه حمل و نقل برگشتی به عهده فروشنده است. اگر فروشنده حمل و نقل را برای قسمت خود پوشش می دهد ، پس باید از بین گزینه های حمل و نقل موجود مناسب ترین شرکت حمل و نقل کالا را انتخاب کند.

7. بازپرداخت را ارسال کنید و تأیید کنید

پس از ویرایش یا تأیید جزئیات اضافی ، روی ادامه کلیک کنید و در صفحه بعدی پول مورد استرداد به شما نشان داده می شود. در آخر از گزینه ها بازپرداخت خریدار را انتخاب کنید.

بعد چه اتفاقی می افتد؟

پس از پذیرش بازپرداخت و انجام مراحل بازپرداخت فوق ، eBay تاریخ خرید مقالات را به خریدار می دهد



منبع اصلی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

52  +    =  55