0

نحوه اتصال Google Sheets با WooCommerce (در 5 دقیقه)

بازدید 10


آیا می خواهید Google Sheets را با WooCommerce متصل کنید؟

اتصال Google Sheets با WooCommerce به شما امکان می دهد به راحتی داده های سفارش و مشتری را مدیریت کرده و با بقیه اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید.

در این مقاله ، مرحله به مرحله نحوه اتصال Google Sheets با WooCommerce را به شما نشان خواهیم داد.

نحوه اتصال Google Sheets با WooCommerce (در 5 دقیقه)

چرا Google Sheets را با ووکامرس در وردپرس متصل کنید؟

Google Sheets یک نرم افزار صفحه گسترده رایگان بسیار محبوب Google است. اتصال Google Sheets و ووکامرس به شما امکان می دهد سفارش فروشگاه و داده های مشتری خود را به سادگی مدیریت و تجزیه و تحلیل کنید.

همچنین می توانید این داده ها را بدون نیاز به ورود داشبورد وردپرس با تیم خود به اشتراک بگذارید.

یکپارچه سازی Google Sheets و WooCommerce می تواند از بسیاری جهات به فروشگاه آنلاین شما کمک کند.

  • داده های سفارش مشتری را به راحتی تجزیه و تحلیل و مرتب کنید
  • داده های فروشگاه را به سرعت در نمودارها و نمودارها ارائه دهید
  • مرتب سازی و فیلتر کردن داده ها بر اساس کل ، مکان ، کوپن استفاده می شود ، و بیشتر
  • بدون ایجاد یک ورود جداگانه ، به تیم امکان دسترسی به داده ها را بدهید

با این اوصاف ، بیایید نگاهی به نحوه اتصال Google Sheets با WooCommerce در 5 دقیقه بیندازیم.

فروشگاه WooCommerce و Google Sheets خود را تنظیم کنید

اولین چیز ، شما باید یک فروشگاه WooCommerce کاملاً راه اندازی کنید. اگر هنوز در حال ساخت فروشگاه خود هستید ، راهنمای گام به گام ما را در اینجا ببینید نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین.

توجه داشته باشید: همچنین می خواهید مطمئن شوید که از کیفیت بالا استفاده می کنید میزبانی ووکامرس و یک تم WooCommerce تا اطمینان حاصل کنید که فروشگاه شما عالی به نظر می رسد و سریع بارگیری می شود.

مثال فروشگاه ووکامرس

در مرحله بعدی ، باید صفحه گسترده Google Sheets ایجاد کنید که داده های فروشگاه WooCommerce را به آن ارسال کنید.

سر به وب سایت Google Sheets برای افزودن صفحه گسترده جدید ، روی “Blank” کلیک کنید.

Google Sheet جدید اضافه کنید

سپس ، هنگام افزودن ستون به صفحه گسترده خود ، می خواهید این ستون ها با نوع داده های WooCommerce که می خواهید جمع آوری کنید مطابقت داشته باشد.

در این حالت ، ما یک صفحه گسترده با نام مشتری ، ایمیل ، تلفن ، محصولاتی که سفارش داده است و قیمت کل داریم.

صفحه گسترده WooCommerce به Google Sheets

می توانید انواع داده های WooCommerce از جمله مکان ، کوپن های استفاده شده ، وضعیت سفارش ، زمان سفارش و موارد دیگر را وارد کنید.

افزونه Uncanny Automator را برای وردپرس نصب و فعال کنید

برای اتصال Google Sheets به WooCommerce ، ما از یک افزونه اتوماسیون استفاده خواهیم کرد.

بهترین افزونه اتوماسیون وردپرس است Uncanny Automator. این به عنوان یک رابط بین شما عمل می کند وب سایت وردپرس و برنامه های دیگر ، بنابراین آنها می توانند با یکدیگر صحبت کنند بدون اینکه شما کدی بنویسید.

افزونه خودکار Uncanny

این مانند Zapier برای وب سایت های وردپرس بدون هزینه های بالای Zapier است.

استفاده از Uncanny Automator بسیار آسان است و دارای انواع گردش کار خودکار است که می توانید با چند کلیک تنظیم کنید (بدون نیاز به کدگذاری).

توجه داشته باشید: وجود دارد نسخه رایگان افزونه در دسترس است ، اما ما از نسخه Pro برای این آموزش استفاده خواهیم کرد زیرا در Google Sheets یکپارچه شده است.

برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای ما مراجعه کنید نحوه ایجاد گردش کار خودکار در وردپرس با Uncanny Automator.

حساب Google خود را با Uncanny Automator متصل کنید

پس از فعال شدن ، باید Uncanny Automator را به حساب Google خود متصل کنید.

ابتدا ، به خودکار »تنظیمات و روی مورد منوی ‘Google’ کلیک کنید.

حساب Google را وصل کنید

بعد ، بر روی دکمه “اتصال یک حساب” کلیک کنید. با این کار به صفحه ای می روید که می توانید حساب Google خود را مجوز دهید.

سپس ، حساب Google مورد نظر برای اتصال را انتخاب کنید و روی دکمه “اجازه” کلیک کنید.

به Uncanny Automator اجازه دهید

پس از آن ، برای تأیید اعتبار حساب خود و تأیید انتخاب های خود ، باید یک بار دیگر روی “اجازه” کلیک کنید.

با این کار می توانید به صفحه تنظیمات Google در پنل مدیریت وردپرس برگردید.

موفقیت در اتصال حساب Google

این همه ، شما با استفاده از Uncanny Automator با موفقیت سایت وردپرس خود را به Google Sheets متصل کرده اید.

WooCommerce را با Uncanny Automator به Google Sheets متصل کنید

اکنون ، شما آماده اتصال فروشگاه آنلاین خود به صفحه گسترده Google Sheets هستید که قبلاً ایجاد کرده اید.

Uncanny Automator از “دستور العمل ها” برای ایجاد اتوماسیون و پیوند دادن برنامه ها و پلاگین ها به یکدیگر استفاده می کند.

اولین کاری که باید انجام دهید حرکت به سمت آن است خودکار »اضافه کردن جدید، گزینه “ناشناس” را کلیک کنید ، سپس روی “تأیید” کلیک کنید.

دستور پخت ناشناس را انتخاب کنید

دستورالعمل های ناشناس را هر کاربر می تواند فعال کند ، در حالی که دستورالعمل های ورود به سیستم را فقط کاربران ورود به سیستم می توانند فعال کنند.

شما باید نوع دستور العمل را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید و سپس روی دکمه “تأیید” کلیک کنید.

به خاطر این آموزش ، ما یک دستور ناشناس ایجاد خواهیم کرد که در زمان تکمیل سفارش ، داده های سفارش WooCommerce را به طور خودکار به Google Sheets ارسال می کند.

پس از آن ، شما باید به دستور العمل خود یک نام بدهید. این مورد برای کاربران شما قابل مشاهده نخواهد بود ، اما به شما کمک می کند دستورالعمل های مختلفی را که ایجاد می کنید شناسایی کنید.

در هر دستورالعمل دو قسمت مختلف وجود دارد ، ماشه و عمل.

عوامل و اقدامات ناشناس

ماشه رویدادی است که دستور العمل را شروع می کند ، و عملکرد وظیفه ای است که با شروع عمل اجرا می شود.

ابتدا باید “WooCommerce” را در کادر متا “Anonymous trigger” انتخاب کنید.

ماشه WooCommerce را انتخاب کنید

سپس ، می توانید ماشه را انتخاب کنید.

ما اولین گزینه را از فهرست کشویی انتخاب خواهیم کرد زیرا به شما امکان می دهد داده های WooCommerce را پس از تکمیل سفارش ارسال کنید.

اولین ماشه WooCommerce را انتخاب کنید

پس از آن ، شما باید شرایط ماشه را انتخاب کنید.

گزینه “اتمام” را از منوی کشویی انتخاب کنید تا وقتی مشتری مشتری خرید را انجام می دهد اتوماسیون ایجاد شود و سپس روی “ذخیره” کلیک کنید.

شرط ماشه سفارش را کامل می کند

اکنون ، می توانید یک محصول خاص یا هر کالایی را از فروشگاه WooCommerce خود انتخاب کنید تا ماشه را روشن کنید.

برای انتخاب هر کالایی در فروشگاه خود ، گزینه “هر محصولی” را انتخاب کنید و سپس “ذخیره” را کلیک کنید.

هر محصولی را که در فروشگاه است فعال کنید

اکنون می توانید به قسمت Actions بروید. بسته به اینکه دستور العمل ناشناس یا وارد سیستم را انتخاب کرده اید ، گزینه های مختلفی را مشاهده خواهید کرد.

اگر دستورالعمل ناشناس را در بالا انتخاب کرده اید ، ابتدا باید یک کاربر مشترک جدید در وردپرس ایجاد کنید. از این کاربر جدید برای ارسال اطلاعات فرم استفاده می شود.

برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای ما مراجعه کنید نحوه افزودن کاربران و نویسندگان جدید به وبلاگ وردپرس خود.

حال ، گزینه “کاربر موجود” را در جعبه متا “اقدامات” انتخاب کنید.

کاربر موجود را انتخاب کنید

با این کار یک پنجره بازشو برای انتخاب جدید ظاهر می شود مشترک نقش کاربری شما فقط ایجاد کرده و شناسه کاربری را وارد کنید.

اگر شناسه کاربری را نمی دانید ، با مراجعه به اینجا می توانید این مورد را پیدا کنید کاربران »همه کاربران و ویرایش مشخصات کاربر.

سپس ، در URL می توانید شناسه کاربر را پیدا کنید.

شناسه کاربر را پیدا کنید

پس از آن ، “مشترک” را انتخاب کنید ، شناسه را وارد کنید و “کاری انجام ندهید” را برای کاربران موجود انتخاب کنید.

سپس ، برای ادامه بر روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید.

هیچ کاری انجام ندهید و ذخیره کنید

بعد ، روی دکمه “افزودن عملکرد” ​​کلیک کنید.

سپس ، “Google Sheets” را از لیست ادغام ها انتخاب کنید.

Google Sheets را انتخاب کنید

پس از انجام این کار ، گزینه “ایجاد یک ردیف در یک صفحه Google” را در جعبه “انتخاب یک اقدام” انتخاب کنید.

یک ردیف در Google Sheets ایجاد کنید

با این کار یک منوی کشویی ظاهر می شود که می توانید صفحه گسترده ای را که قبلاً ایجاد کرده اید انتخاب کنید.

سپس ، “صفحه گسترده” و “صفحه کار” را انتخاب کنید.

صفحه گسترده و صفحه کار را انتخاب کنید

بعد ، باید روی دکمه “دریافت ستون” کلیک کنید.

با این کار ردیف ها از صفحه گسترده شما وارد می شوند.

دریافت ستون ها را انتخاب کنید

شما باید با کلیک روی نماد “ستاره” و انتخاب لیست WooCommerce از لیست کشویی ، ستون های صفحه گسترده خود را به داده های سفارش WooCommerce ترسیم کنید.

ستون های ترتیب و صفحه گسترده را مطابقت دهید

پس از مطابقت با تمام زمینه های خود ، شبیه تنظیمات زیر خواهد شد.

شما می توانید اطلاعات حمل و نقل ووکامرس را انتخاب کنید ، اما ما تصمیم گرفتیم از اطلاعات صورتحساب ووکامرس استفاده کنیم زیرا اطلاعات تماس دقیق تر است.

ستون های WooCommerce to Google Sheets

مطمئن شوید که پس از ایجاد دستورالعمل ، روی “ذخیره” کلیک کنید.

اکنون می توانید خلاصه اتوماسیون کامل را مشاهده کنید تا مطمئن شوید درست به نظر می رسد. پس از آن ، زمان آن رسیده است که دستور العمل خود را به صورت زنده تهیه کنید.

در بالای ویرایشگر دستورالعمل ، در کادر «دستور العمل» ، ضامن پیش نویس را به «زنده» تغییر دهید.

دستور العمل را مرور کرده و به صورت زنده تهیه کنید

دستورالعمل جدید شما اکنون فعال خواهد بود و پس از اتمام خرید ، داده های جدید سفارش WooCommerce را به طور خودکار به Google Sheets ارسال می کنید.

اطمینان حاصل کنید که اتوماسیون خود را آزمایش کنید تا ببینید دستور العمل ایجاد شده و عملکرد صحیح آن انجام شده است.

اگر می خواهید اتوماسیون بیشتری را به فروشگاه WooCommerce خود اضافه کنید ، راهنمای ما را در اینجا ببینید نحوه ارسال اعلان های پیامکی Twilio از ووکامرس.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه Google Sheets را با WooCommerce متصل کنید. همچنین ممکن است بخواهید گزینه های متخصص ما را در این زمینه مشاهده کنید بهترین افزونه های ووکامرس برای فروشگاه شما و نهایی ما راهنمای سئو WooCommerce تا بازدید بیشتری داشته باشید.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً مشترک ما شوید کانال یوتیوب برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک.

پست نحوه اتصال Google Sheets با WooCommerce (در 5 دقیقه) اولین بار در ظاهر شد WPBeginner.





منبع اصلی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

  +  23  =  26