0

موارد ضروری که هنگام طراحی و تجهیز رستوران خود باید در نظر بگیرید

بازدید 14


10 دقیقه خواندن

گزیده زیر از کتاب The Staff of Entrepreneur Media است رستوران شخصی خود و موارد دیگر را راه اندازی کنید. اکنون آن را از خریداری کنید آمازون | بارنز و نجیب | iTunes یا اینجا کلیک کنید آن را مستقیماً از ما بخریم و 60٪ صرفه جویی کنید وقتی از کد استفاده می کنید روی این کتاب استفاده کنید 2021 از طریق 20/6/21.

دو قسمت اصلی رستوران شما منطقه تولیدی است که در آن واقع شده است غذا آماده شده است ، و در منطقه عمومی ، که در آن مشتریان شما غذا می خورند یا خریدهای اصلی خود را انجام می دهند. مهمترین عواملی که باید از نظر طراحی رستوران در مورد آنها فکر کنید ، اندازه و چیدمان اتاق غذاخوری است ، آشپزخانه فضا ، محل های ذخیره سازی و دفتر. فضای ناهار خوری بیشتر مکان شما را اشغال می کند ، پس از آن آشپزخانه و منطقه آماده سازی و سپس ذخیره سازی انجام می شود. اگر در محل کار خود دفتری دارید – و باید هم داشته باشید – به احتمال زیاد کمترین درصد فضای شما را اشغال می کند.

خدمات مشتری منطقه مهم است زیرا اولین برداشتی را که رستوران شما از مهمانان شما ایجاد می کند تعیین می کند. باید فضای رستوران را به طریقی منتقل کند که از فضای موجود استفاده کند. اگر خدمات خود را انتخاب می کنید ، منطقه خدمات مشتری شما باید شامل یک قسمت انتظار برای مشتریان ، ایستگاه صندوقدار ، سرویس های بهداشتی عمومی و یک بار باشد. بیشتر از موسسات فست فود یا غذاهای سریع ، بیشتر رستوران ها میله داشته باشید یا حداقل آبجو یا شراب سرو کنید.

اکثر رستوران های مجلل منطقه صندوقدار ندارند که مشتریان از آنجا پیاده روی کرده و هزینه پرداخت کنند. در عوض ، منتظران معمولاً پرداخت را روی میز جمع می کنند و آن را به صندوق بار می برند. سپس آنها تغییر را به جدول برمی گردانند یا با برگه کارت اعتباری امضا شده بازمی گردند.

شما می توانید از ایستگاه صندوقدار خود به عنوان میزبان یا ایستگاه میزبان استفاده کنید ، یا می توانید ایستگاه جداگانه ای را در آستانه خدمات مشتری و غذاخوری تنظیم کنید. یک میزبان یا میزبان میزبان معمولاً از یک تریبون چوبی کوچک با دفتر یا صفحه کلید رایانه و مانیتور برای ثبت نام میهمانان منتظر تشکیل می شود.

مربوط: آنچه قبل از راه اندازی تجارت خدمات غذایی باید بدانید

محل انتظار خود باید چند نیمکت باشد که دیوارهای آن را پوشانده است. از این صندلی ها صرف نظر نکنید. آنها باید کوسن شوند ، مگر اینکه موضوع شما چیز دیگری را تعیین کند ، بنابراین مشتریان شما در هنگام انتظار راحت هستند. اگر به نظر می رسد انتظار طولانی است و صندلی های شما سخت و ناراحت کننده هستند ، به احتمال زیاد مشتری های خود را از دست می دهید و دهان به دهان بد تولید می کنید.

در بسیاری از رستوران ها ، یک بار با بخش قابل توجهی از درآمد عمل روبرو می شود. به طور کلی ، برای هر سه صندلی غذاخوری باید یک صندلی بار داشته باشید. به عنوان مثال ، اگر 150 صندلی غذاخوری دارید ، نوار شما باید حدود 50 صندلی داشته باشد ، از جمله صندلی های میله و صندلی های میز. حدود 2 اجازه دهید مربع فوت فضای کف در هر مدفوع. میزهای شما باید به ازای هر مشتری حدود 10 تا 12 فوت مربع باشد.

یک بار همچنین یک مکان انتظار اضافی برای رستوران شما فراهم می کند. مکان خوبی برای استراحت و لذت بردن از مشتریان شما در هنگام آماده شدن سفره آنها است. همچنین می توانید غذا را در بار صرف کنید ، که به ویژه هنگامی که لیست انتظار طولانی دارید بسیار مفید است. همچنین به خاطر داشته باشید که بسیاری از رستوران ها یا شماره تلفن همراه یک میهمان را می گیرند یا یک پیام رسان الکترونیکی برق برای تماس با مهمانان منتظر خود تهیه می کنند.

محل غذاخوری

اینجا جایی است که شما می توانید قسمت عمده پول خود را بدست آورید ، بنابراین هنگام طراحی و تزئین اتاق ناهارخوری گوشه گوشه خود را نگیرید. بیشتر طراحی اتاق غذاخوری شما به ایده شما بستگی دارد. ممکن است کمک کند بدانید که مطالعات نشان می دهد که 40 تا 50 درصد از کل مشتریان نشستن به صورت جفت وارد می شوند ، 30 درصد به تنهایی یا در مهمانی های سه نفره می آیند و 20 درصد در گروه های چهار نفره یا بیشتر.

برای قرار دادن اندازه های مهمانی مختلف ، از میزهایی برای دو میز استفاده کنید که می توانند در مناطقی که فضای کف کافی دارد ، با هم فشرده شوند. این به شما امکان پذیرایی در مهمانی های کوچک و بزرگ را می دهد. غرفه هایی برای چهار تا شش نفر در امتداد دیوارها قرار دهید.

فضای مورد نیاز برای هر صندلی بسته به نوع رستوران و اندازه محل استقرار متفاوت است. برای یک رستوران کوچک ناهار خوری معمولی ، شما باید در هر صندلی حدود 15 تا 18 فوت مربع تهیه کنید تا صندلی راحت و فضای راهرو به اندازه کافی تضمین شود تا سرورها بتوانند بین میزها حرکت کنند. مردم دوست ندارند در کنار سایر غذاخوری ها شلوغ شوند. بخاطر داشته باشید که گرچه شما می خواهید تا آنجا که ممکن است بیشتر در آنجا حضور داشته باشید ، اما مشتریانی برگشتی نیز می خواهید. غالباً گفته می شود که 80 درصد مشاغل از طریق مشتریان برگشتی است. اگر افراد درگیر باشند و از تجربه ناهار خوری خود لذت نبرند ، احتمال بازگشت آنها وجود نخواهد داشت.

مربوط: چگونه یک رستوران راه اندازی کنیم

مبلمان و وسایل موجود در محل غذاخوری شما باید با مفهوم شما مطابقت داشته باشد و متناسب با بازاری باشد که سعی در جذب آن دارید. به عنوان مثال ، یک رستوران به سبک خانوادگی باید میزها و غرفه های راحتی داشته باشد که بتواند صندلی های تقویت کننده و صندلی های بلند کودکان را در خود جای دهد. یک میز ناهار خوری زیبا با داشتن میزهایی برای حفظ حریم خصوصی مشتریان شما ، باید از ظرافت بیشتری برخوردار باشد.

صرف نظر از نوع عملیاتی که انتخاب می کنید ، کیفیت صندلی های شما حیاتی است. صندلی ها گران هستند و چقدر راحت هستند – یا نیستند – دومین منبع شکایت از محیط زیست در رستوران ها است (اولین مورد سر و صدا است). اما اگرچه صندلی های شما باید راحت باشد ، نباید خیلی هم نرم باشد – شما نمی خواهید مشتری به خواب رود. آنها همچنین باید سهولت حرکت را داشته باشند. غذاخوری ها باید بتوانند بدون پاره شدن لباس و جوراب بافی به راحتی بالا و پایین بروند و از سطح نشیمن ها بلغزانند. و آنها باید محکم باشند. وقتی مشتری اضافه وزن می نشیند یا حتی یک صندلی را به پشت یا یک پایه عقب می اندازد ، صندلی نباید خراب شود. همچنین موادی را انتخاب کنید که بتواند محصولات تمیزکننده ساینده و همچنین سو abuse استفاده از چیده شدن و چیده شدن را تحمل کند.

در سراسر مکانهای عمومی استراحتگاه خود یک فضای یکنواخت ایجاد کنید



منبع اصلی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

6  +    =  14