0

لقمه گرفت ، تی شرت خرید: “vaxinistas” و ظهور کالاهای همه گیر

بازدید 15


تیروند تابستان او یک ظرف یا لباس نیست ، بلکه یک بهداشت پاک است که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. حتی یک کلمه برای آن وجود دارد: a “vaxinista“- ترکیبی از” fashionista “و” واکسن “- کسی است که نه تنها هر دو جراحت داشته است ، بلکه می خواهد آن را از طریق عکس های سلفی واکسن ، کارت ها و حتی کالاها پخش کند.

این علاقه به کالاهای دارویی اکنون به مرز جدیدی عجیب رسیده است: یادگاری های داروهای دست دوم. در eBay ، یادگاری های قدیمی با مارک های Pfizer و AstraZeneca به قیمت ده ها و صدها پوند به فروش می رسند. وزن کاغذهای AstraZeneca و قلم های توپی به ترتیب 150 و 50 پوند در نظر گرفته شده اند. پیشنهادات برای مانتو آزمایشگاهی فایزر با شروع 106 پوند ، الف پیراهن جین Pfizer “از قبل دوست داشتنی” با 100 پوند و یک تی شرت کنفرانس دیزنی لند Pfizer با 144 پوند. در همین حال، روزنامه ها از روز واکسن اعلام شده بیش از 40 پوند به فروش می رسد.

یکی از فروشندگان یک قلم با مارک Pfizer به گاردین گفت که او این کالاها را “سالها پیش لیست کرده است اما هیچ کس علاقه ای نداشته است”. این بار ، حدود 20 نفر در تماس بوده اند و درخواست کرده اند “اکنون آن را خریداری کنند” و نه اینکه در سایت پیشنهاد دهند. eBay “به دلیل طاقچه بودن موارد مضمون دار” قادر به تهیه اطلاعات واقعی نبود.

یک تی شرت از پرنسس دنیای او ، موجود در Etsy. عکس: Etsy

دکتر دیمیتریوس تسیوریکوس ، روانشناس مصرف کننده و تجارت در UCL می گوید: “بیماری همه گیر ما را به هیجان جمع آوری سوق داده است ، اما نه به دلایل واضح.” “مردم فکر می کنند این اقلام ممکن است طی 10 سال با ارزش باشد – اما آنها همچنین آنها را به عنوان راهی برای کنترل یا حتی علامت گذاری خریداری می کنند که شرایط بسیار دشواری بوده است.”

کالا و به ویژه شعرهای تبلیغاتی و سنجاق ها ، بیان ارزش های صاحبان آن برای سالها بوده است. فروش واکسن یک هدف کاملاً خاص را دنبال می کند: در زمان پوشیدن ارزشهای سیاسی خود در آستین ، به یک لحظه تاریخی شکل فیزیکی می بخشد که در غیر این صورت فراموش می شود ، شاید برچسب واکسن شما را نجات دهد. Tsivrikos می گوید ، مانند شركت كنندگان كه پس از كنسرت كالاهای گروه را می خرند ، این راهی است كه می گویند من آنجا بودم. “مردم سعی می کنند بخشی از مکالمه باشند. پوشیدن چیزی فقط مد نیست. این بازتابی از وضعیت و در این حالت حتی موضع گیری واکسیناسیون طرفدار است. “

این یکی از راه های توضیح این است که چرا همه گیر در خرده فروشی سخت بوده اما یک سال پرچمدار برای کالاها است ، و بسیاری از لحظات مهم را به یادگاری های قابل خرید ترجمه می کند. از کارتهای تولد قفل گرفته تا کلاه های Fauci، با اشاره به ایمونولوژیست آمریکایی ، دکتر آنتونی فاوسی ، برخی از شرکت هایی که مجبور به بستن مغازه های خود شدند ، برای پوشاندن هزینه های اضافی به ساختن موقت روی آوردند ، در حالی که دیگران به دلایل نوع دوستانه تر ، تی شرت های NHS را مسخره کردند.

همچنین توضیح می دهد که چرا هزاران نفر روی باند واگن پریده اند. پلت فرم خرید مشاغل کوچک Etsy بیش از 25000 جستجو برای تی شرت های شعاری ، سنجاق ها ، نشان ها ، لیوان ها ، کلاه های سطلی ، برچسب های شراب ، آگهی ها و برچسب های سپر مرتبط با واکسن را انجام می دهد. بعضی از قطعات دارای مضمون کلی تری هستند (کلاه های سطلی Culturaticlub بگویید “واکسینه شده”). برخی دیگر شركت داروسازی را كه ارائه دهنده زخم است ، با طنزی زبون گونه بیان می كنند.

پوش و لوم ، فروشنده Etsy ، كه در تی شرت یك جنسیت خود لیست شركت های “Moderna ، Pfizer و Johnson & Johnson” را لیست می كند ، می گوید: “این روش معمولاً به عنوان یك روش سرگرم كننده برای تشویق همه به واكسن زدن ایجاد می شد.” نام ها به ترتیب ترجیح واکسن نیستند: سخنگوی می گوید: “آنها فقط به نوعی برای ساختن این طراحی جالب بهم می ریزند.” Etsy که 10 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد ، از این روند آگاه بود اما قادر به اشتراک گذاری ارقام فروش انگلیس نبود زیرا نسبتاً جدید است.

تیشرت Moderna & Pfizer & Johnson & Johnson Posh And Loom. عکس: Etsy

انگلستان شروع به کار کرد کمپین واکسن با Pfizer / BioNTech قبل از معرفی واکسن آکسفورد AstraZeneca در ژانویه ، در ماه دسامبر ضربه بزنید. در آوریل ، NIH / Moderna معرفی شد و این هفته ، Pfi



منبع اصلی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

6  +  4  =