زیر دامنه یا زیرشاخه؟ آنها چه هستند و چگونه بر SEO تأثیر می گذارند


یکی از داغترین بحث هایی که من در آن شرکت کردم این بود که آیا تیلور سویفت رقصنده خوبی است یا نه.

اولین چیزی که باید در مورد من بدانید این است که تیلور سویفت هنرمند مورد علاقه من است. بنابراین شما متقاعد کردن من برای اینکه او از هر کاری بد است (برای اینکه او چنین نیست) سخت خواهد بود.

کارشناسان سئو در بحث در مورد بهتر بودن زیر دامنه ها یا زیر شاخه ها احتمالاً همین روش را دارند سئو. به عنوان یک بازاریاب ، این بحث می تواند باعث سردرگمی و تحلیل فلج شود.

در این مقاله با تفاوت های زیر دامنه و زیر شاخه و چگونگی تأثیر آنها بر SEO آشنا می شوید. نکات مثبت و منفی هر دو مورد وجود دارد و شما می خواهید همه این عوامل را قبل از حرکت در پروژه وب سایت خود در نظر بگیرید.

راهنمای رایگان: نحوه اجرای حسابرسی SEO فنی

URL زیر شاخه

در یک URL ، زیرشاخه پس از فهرست ریشه یا نام دامنه می آید. به عنوان مثال ، دامنه ریشه HubSpot hubspot.com است. بنابراین یک آدرس اینترنتی زیر شاخه ممکن است hubspot.com/pricing باشد. یا ممکن است چیزی پیچیده تر مانند hubspot.com/pricing/sales باشد. در زیر تصویری از یک ساختار زیر شاخه ممکن وجود دارد.

نمونه ای از ساختار زیر شاخه HubSpot

وقتی صحبت از زیرشاخه ها می شود ، به ساختاری شبیه عروسک های تودرتو فکر کنید. هر پوشه می تواند تقریباً به طور نامحدود از یکدیگر ساخته شود. این بدان معناست که شما می توانید یک زیر پوشه در یک زیر پوشه در یک زیر پوشه داشته باشید تا زمانی که دهها ، بالقوه صدها لایه عمیق شوید.

اما فقط به این دلیل که می توانید ، به این معنی نیست که باید.

لایه های زیادی از زیر پوشه ها می توانند به یک کابوس SEO تبدیل شوند. رشته URL طولانی و گیج کننده می شود ، تجربه کاربر با هر کلیک برای رسیدن به محتوای بعدی در معرض خطر قرار می گیرد و خزنده های موتور جستجو تقریباً غیرممکن است که سایت خود را برای محتوای جدید جستجو کنید و سایر سئوهایی که ممکن است کسب کنید اضافه کرده اند

از طرف دیگر ، پوشه های فرعی می توانند برای سئو بسیار مناسب باشند زیرا هر بک لینک بدست آمده ، مرجع دامنه و صفحه را با دامنه ریشه نزدیک می کنند. و هنگامی که پیمایش سایت نسبتاً آسان است ، URL ها کوتاه و ساده هستند ، مانند hubspot.com/careers ، این بدان معناست که شما می توانید صفحات وب خاص یا صفحات مقصد را توسط URL آنها بدون سردرگمی مخاطبان خود به بازار عرضه کنید.

ساختار زیر دامنه در سطوح بالایی نسبتاً مسطح است. شما دایرکتوری ریشه خود را دارید ، سپس تمام زیر دامنه های زیر آن را در یک ردیف افقی قرار می دهید. همه زیر دامنه ها در یک سطح هستند. شما مانند زیر پوشه زیر پوشه ساب دامنه نخواهید داشت.

نمونه ای از ساختار زیر دامنه HubSpot

سئو و دامنه های فرعی

یک زیر دامنه می تواند برای سئو عالی باشد ، اما به یک شخص یا تیم اختصاصی نیاز دارد که بتواند آن را مدیریت کند. برخلاف زیرشاخه ها ، مرجع دامنه زیر دامنه به طور خودکار از نام دامنه اصلی فرو نمی ریزد. اگر برای هر نام دامنه صورتحساب دریافت کنید ، ممکن است هزینه اضافی برای ابزارها یا اشتراک ها را نیز پرداخت کنید زیرا هر زیر دامنه معمولاً به عنوان یک وب سایت جداگانه حساب می شود. با در نظر داشتن این چالش ها ، بیایید نگاهی دقیق به مزایای استفاده از زیر دامنه بیندازیم.

چرا از زیر دامنه استفاده می شود؟

دامنه های فرعی ایده آل هستند اگر کسب و کار شما محتوای زیادی را در خود جای دهد که مدیریت همه آنها در یک وب سایت دشوار است. اگر چندین کمپین تکراری بزرگ که نیاز به صفحات فرود جداگانه دارند یا اگر قصد دارید با سازمانی دیگر مشارکت داشته باشید و بخواهید مارک تجاری را در این پروژه تقسیم کنید ، ممکن است این ساختار مفید باشد.

به طور خلاصه ، دامنه های فرعی منطقی است اگر شما نیاز به تجارت جداگانه ای در وب سایت خود داشته باشید.

تعدادی از موارد وجود دارد که یک شرکت باید از زیر دامنه استفاده کند. در زیر رایج ترین است.

1. پشتیبانی

گاهی اوقات منطقی نیست که پشتیبانی مشتری خود را در سایت اصلی خود داشته باشید. به عنوان مثال ، Google استفاده می کند support.google.com به جای google.com/support. دلیل اصلی آن احتمالاً به دلیل ساختار سایت است. Google.com یک موتور جستجو است و خط پشتیبانی Google به خط تجارت جستجوگر آن تعلق ندارد. بنابراین ، برای ارتباط صحیح با کاربران خود و سرویس دهی آنها به زیر دامنه خاص خود نیاز دارد.

2. مناطق مختلف

اگر به چندین منطقه ، چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی خدمت می کنید ، استفاده از زیر دامنه ایده خوبی است. اگر سایتی به زبان آلمانی و یکی به انگلیسی داشتید ، نام بردن از آنها به عنوان زیر شاخه ها منطقی نخواهد بود. به عنوان مثال ، Craigslist از زیر دامنه ها برای مناطق مختلفی که سرویس دهی می کند استفاده می کند. در اینجا دو سایت زیر دامنه آن وجود دارد: orangecounty.craigslist.org/ یا stgeorge.craigslist.org/.

3. وبلاگ

بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند وبلاگ خود را به عنوان زیر دامنه داشته باشند. در واقع ، این همان کاری است که HubSpot انجام می دهد. اگر متوجه شوید ، صفحه ای که اکنون در آن هستید یک صفحه است blog.hubspot.com صفحه با این حال ، این مقاله خاص در زیر شاخه بازاریابی زیر دامنه blog.hubspot.com است. سایت ها ممکن است وبلاگ خود را به عنوان یک زیر دامنه انتخاب کنند اگر یک کمپین محتوایی در نظر داشته باشند که حجم آن به اندازه کافی بزرگ باشد و سزاوار سلسله مراتب و مسیر رشد خود باشد (بیشتر در این مدت در یک دقیقه). علاوه بر این ، اگر می خواهید یک مرجع ایجاد کنید ، یک زیر دامنه برای یک وبلاگ مفید است.

4. فروشگاه تجارت الکترونیکی

برای شرکت هایی که کالا می فروشند ، علاوه بر محصول یا خدمات عادی خود ، می توانند فروشگاه تجارت الکترونیک خود را در یک زیر دامنه قرار دهند. HubSpot این کار را نیز انجام می دهد. کالاهای HubSpot به غیر از مراکز اصلی نرم افزار ما ، در اینجا موجود است shop.hubspot.com.

5. وقایع

اگر شرکت شما رویدادهایی را میزبانی می کند ، بهتر است آن قسمت از سایت خود را به یک زیر دامنه تقسیم کنید. باز هم ، این زمانی مفید است که می خواهید بخشی از سایت خود را از محصول یا خدمات عادی خود تشخیص دهید. مایکروسافت این کار را با آن انجام می دهد events.microsoft.com.

از نظر فنی ، یک وب سایت می تواند از زیر دامنه و هم از زیر شاخه استفاده کند. زیر دامنه ها معمولاً حداقل چند زیر پوشه در درون خود دارند تا محتوا را سازماندهی کنند ، اما به احتمال زیاد به اندازه یک زیر شاخه نیست. دلیل آن این است که تنوع کمتری از محتوای تحت دامنه وجود دارد تا دامنه ریشه دارای زیر پوشه ها.

بنابراین مهم است که درک کنیم ساختار اصلی وب سایت شما چیست. برای تصمیم گیری در مورد این ، بیایید نگاهی دقیق به نحوه تأثیر زیر دامنه ها و زیرشاخه ها بر SEO داشته باشیم.

زیر دامنه ها و زیرشاخه ها چه تاثیری بر SEO دارند؟

برخی از کارشناسان سئو معتقدند که خزنده های گوگل می توانند یک دامنه فرعی را برای یک وب سایت کاملا متفاوت از دامنه اصلی اشتباه بگیرند. با این حال ، دیگران می گویند خزنده های آن می توانند زیر دامنه ها را به عنوان پسوند دامنه های اصلی تشخیص دهند.

طبق گفته گوگل ، این سایت به همان روش زیر دامنه ها و زیرشاخه ها را خزنده ، فهرست بندی و رتبه بندی می کند.

در ویدئوی زیر ، جان مولر ، تحلیلگر Google Webmasters Trends می گوید ، زیر دامنه ها به طور کلی به رتبه بندی یک سایت آسیب نمی رسانند. در واقع ، او می گوید گوگل به اندازه کافی هوشمند است و می تواند دامنه و زیر دامنه اصلی شما را به همان وب سایت مرتبط کند.

برخی از متخصصان سئو استدلال می کنند که زیر دامنه ها اختیاری که از پیوندهای ورودی (یا بک لینک) دریافت می کنند با دامنه ریشه مشترک نیستند. عکس آن نیز می تواند درست باشد. از آنجا که زیر دامنه ها از دامنه ریشه شما موجودیت جداگانه ای محسوب می شوند ، ممکن است هیچ یک از ارگانهای پیوندی را که قبلاً به محتوای اصلی وب سایت خود ایجاد کرده اید ، به ارث نبرند.

علاوه بر این ، اگر صفحات را برای همان کلمات کلیدی در سایت اصلی و زیر دامنه خود بهینه می کنید ، می توانید در مقابل خودتان باشید.

از طرف دیگر ، سایر کارشناسان سئو استدلال می کنند که زیر دامنه ها باعث سهولت در مرور سایت شما می شوند. در نهایت ، این منجر به تجربه کاربری بهتری می شود ، که می تواند منجر به نرخ تعامل بهتر شود ، بنابراین SEO شما را بهبود می بخشد.

دامنه های فرعی می توانند مفید واقع شوند اگر یک شرکت بزرگ داشته باشید و زیر دامنه ها هدف دیگری داشته باشند و اساساً به عنوان یک تجارت جداگانه عمل کنند.

به عنوان مثال ، دیزنی دارای زیر دامنه هایی مانند cars.disney.com، shop.disney.com، و movies.disney.com.

از آنجایی که این زیر دامنه ها اهداف بسیار متفاوتی را دنبال می کنند ، مهم نیست که سایت ها از لینک های پشتیبان یکسان باشند ، زیرا احتمالاً همان کلمات کلیدی را هدف قرار نمی دهند.

به گفته برخی از متخصصان سئو ، مزیت دیگر این است که زیر دامنه ها می توانند به ایجاد اقتدار خوب کمک کنند. به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید وبلاگ شما موجودی جدا از محصول یا خدمات شما تلقی شود.

برعکس ، اگر سایت شما عمودی گسترده ای در ناوبری شما نداشته باشد ، ممکن است نیازی به استفاده از زیر دامنه نباشد زیرا می خواهید هرچه بیشتر لینک به سایت اصلی خود بازگردد. اگر دلیل قانع کننده ای برای استفاده از زیر دامنه ها ندارید ، زیر شاخه ها خوب کار می کنند.

کدام یک بهتر است: زیرشاخه یا زیر دامنه؟

اگرچه این موضوع اغلب می تواند گیج کننده باشد ، اما در نهایت تصمیم به نیاز وب سایت شما بستگی دارد. دامنه های فرعی می توانند سازمان و ساختار سایت شما را ارائه دهند اگر محتوای بسیار متفاوت ، اما مهمی برای اشتراک گذاری داشته باشید. زیرشاخه ها می توانند برای وب سایت های کوچکتری که محتوای متنوعی ندارند مفید باشند. مهم نیست که کدام ساختار را انتخاب کنید ، برای دستیابی به اهداف وب سایت خود می خواهید از بهترین روشهای جستجوگرها در جریان باشید. راهنمای رایگان زیر به شما کمک می کند سایت خود را با یک جعبه ابزار رایگان حسابرسی SEO بهبود بخشید.

یادداشت سردبیر: این پست در اصل در فوریه سال 2020 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

حسابرسی بهینه



منبع

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *