0

راهنمای مبتدی برای عکاسی از محصولات [Tutorial + Examples]

بازدید 7


اگر یک عکس هزار کلمه ارزش داشته باشد ، یک عکس محصول خیره کننده ارزش هزار بازدید وب سایت را دارد. اگرچه من اطلاعاتی برای پشتیبان گیری از این بیانیه ندارم (هنوز) ، عکاسی از محصول می تواند برای استراتژی وب سایت تجارت الکترونیک شما بسیار ارزشمند باشد.

برای دسترسی بیشتر مخاطبین به خرید آنلاین ، باید عکسهای واضح و جالبی از محصولات خود به مخاطبان خود بدهید.

اکنون بارگیری کنید: راهنمای بازاریاب در Photoshop

اما عکاسی از محصول به سادگی اشاره و عکاسی نیست. حتی ابتدایی ترین محصولات نیز به تجهیزات ، نورپردازی و فضا مناسب نیاز دارند تا بتوانند تصاویری زیبا را ایجاد کنند که خریداران را از صفحه خرید به فروش می رساند.

6 نکته عکاسی محصول (و نمونه) برای گرفتن عکس هایی که می فروشند

در اینجا نکات ، مثالها و ملزوماتی وجود دارد که برای عکاسی و بازاریابی م productsثر محصولات خود به گونه ای نیاز دارید که بازدیدکنندگان و مشتریان احتمالی شما بخواهند تبدیل شوند.

1. از استفاده از دوربین تلفن هوشمند خود نترسید.

این قسمتی است که قرار است شما را متقاعد کنم که روی یک دوربین 50 مگاپیکسلی (MP) با رده بالا و یک لنز پیچ دار 100 میلی متری سرمایه گذاری کنید. اما من این کار را نمی کنم.

اگر قبلاً دوربینی دارید که متناسب با این توصیف باشد ، از آن استفاده کنید. اما برای بسیاری از انواع محصولات ، عکسبرداری از محصولات با تلفن هوشمند کاملاً قابل قبول است.

تلفن های هوشمند جدید دارای لنزها و تنظیمات قوی دوربین هستند که به شما امکان می دهد عکس های خود را برای انواع مختلف نور و محیط هایی که ممکن است در آن عکاسی کنید بهینه کنید.

اگر به قانع کننده تر نیاز دارید ، فقط بررسی کنید عکسبرداری اپل از کمپین آیفونو عکسهای حاصل از آن در طول سالها مانند این:

نکته عکاسی محصول: از تلفن هوشمندی مانند آیفون استفاده کنیدمنبع

2. برای قوام عکس از سه پایه عکس بگیرید.

قبل از توضیح سه پایه ، من موظف هستم با یک اصل اساسی شروع کنم: تلفن خود را در برابر چیزی محکم قرار ندهید تا لنز شما را به سمت سوژه سوق دهد.

این بسیار آسان است که این تنظیم موقتی در حین عکاسی به اطراف بچرخد و باعث ناهماهنگی در ظاهر عکس های شما شود. اگر دوربین خود را روی مثلاً یک دسته کتاب قرار می دهید ، فقط مطمئن شوید این ترتیب در طول عکاسی تغییر نمی کند.

هنگام عکاسی فقط چند عکس از محصول برای وب سایت تجارت الکترونیکی ، هیچ عیبی ندارد که دوربین خود را نگه دارید. اما وقتی کسب و کار شما رشد می کند و از محصولات بیشتری عکس بیشتری می گیرید ، استانداردسازی جهت محصول در هر عکس هنگام عکاسی دستی دشوار است.

برای اطمینان از سازگاری محصولات خود ، به سه پایه نیاز دارید. و خوشبختانه ، خرید آن همیشه سرمایه گذاری بزرگ صنعتی نیست.

در اینجا دو نوع سه پایه را باید در نظر گرفت.

سنتی در مقابل انعطاف پذیر

این سه پایه سنتی است – سه پایه های سنتی برای دوربین و تلفن های هوشمند موجود است.

نکته عکاسی محصول: هنگام عکاسی از محصولات خود از سه پایه سنتی یا انعطاف پذیر استفاده کنید

منبع

سه پایه انعطاف پذیر را می توان به روش های مختلف دستکاری کرد. می توانید پاهای آن را خم کرده و روی سطوح مختلف قرار دهید تا زاویه مورد نیاز را بدست آورید.

نکته عکاسی محصول: هنگام عکاسی از محصولات خود از سه پایه سنتی یا انعطاف پذیر استفاده کنیدمنبع

گریپ موبایل

اغلب یک پیچ در بالای سه پایه شما وجود دارد که به دوربین شما وصل می شود تا آن را در جای خود نگه دارد. قسمت زیرین اکثر دوربین های حرفه ای دارای سوراخ پیچ است ، اما تلفن های هوشمند می توانند از آداپتور زیر استفاده کنند:

دسته موبایل برای اتصال تلفن هوشمند به پایه سه پایهمنبع

این آداپتور کناره های تلفن هوشمند شما را گرفته و می تواند به هر سه پایه متصل شود و به شما این امکان را می دهد تا کنترل های دوربین را با صفحه نمایش گوشی رو به بیرون و به سمت خود انجام دهید.

هنگامی که تعیین کردید به کدام پایه نیاز دارید ، آن را در جلوی محصول خود قرار دهید و سه قطعه نوار را روی زمین بگذارید تا مشخص شود که می خواهید هر پای سه پایه خود را در طول عکسبرداری در کجا نگه دارید.

3. نور طبیعی یا نور مصنوعی را انتخاب کنید.

هرگز نادیده نگیرید که چگونه برخی از انواع نور می تواند عکاسی محصول شما را بهبود بخشد (یا مانع شود). به یاد داشته باشید ، خریداران به بهترین شکل به یک کالا به صورت شخصی نگاه می کنند ، جایی که قبل از خرید می توانند همه چیز مورد نیاز خود را مشاهده کنند. چیدمان نورپردازی مناسب به شما کمک می کند تا ویژگی های مهم محصول تصمیم گیری را در مواقعی که همه بازدیدکنندگان وب سایت باید یک عکس باشند ، آشکار کنید.

یک سیستم روشنایی واحد ممکن است برای هر محصول کار نکند – یک ترتیب نورپردازی که برای برخی از محصولات کار می کند ممکن است ظاهر برخی دیگر را تضعیف کند.

دو نوع نور وجود دارد که می توانید به عنوان منبع اصلی نور انتخاب کنید: نور طبیعی و مصنوعی.

نور طبیعی

نور طبیعی به نور خورشید اشاره دارد – به همین سادگی. این نور به عنوان “نور ملایم” نیز شناخته می شود زیرا نور خورشید طیف وسیع تری از نرمتر از یک لامپ که به طور مستقیم بر روی محصول می درخشد ایجاد می کند. عکسهای محصول تجارت الکترونیک در نور طبیعی رشد می کنند اگر:

  • محصول خارج از منزل گرفته می شود یا قرار است در خارج مورد استفاده قرار گیرد.
  • این محصول توسط شخصی استفاده می شود ، روی آن پوشیده می شود یا با آن عکس می گیرد (افراد در نور طبیعی بهتر به نظر می رسند).
  • شما سعی می کنید به جای ویژگی های خاص محصول ، بر محیط محصول تأکید کنید.

در اینجا نمونه ای از عکس با استفاده از نور طبیعی آورده شده است:

نکته عکاسی محصول: از نور طبیعی استفاده کنید

منبع

نور مصنوعی

نور مصنوعی شامل شمع ، آتش و معمولاً لامپ های روشنایی است. همچنین از آن به عنوان “نور سخت” یاد می شود زیرا سطح نوری کوچکتر اما متمرکز تری تولید می کند. این نوع چراغ به محصولاتی با جزئیات فیزیکی توجه می کند که برای جلب توجه خریدار آنلاین باید برجسته شوند.

در اینجا نمونه ای از استفاده از نور مصنوعی برای عکاسی آورده شده است:

نکته عکاسی محصول: از نور مصنوعی استفاده کنید

منبع

به عنوان یک قاعده کلی ، در هر عکس فقط به یک نوع نور – طبیعی یا مصنوعی – بچسبید. افزودن نور طبیعی به مصنوعی روشن شده عکس می تواند محصولی را که ظاهری واضح دارد نرم کرده و نور مصنوعی به آن اضافه کند به طور طبیعی روشن عکس می تواند محصولی را که ظاهری نرم دارد ، تیز کند. شما نمی خواهید راه خود را درگیر کنید.

4. نور خود را پر کرده یا بازگردانید تا سایه ها نرم شوند.

چه از نور طبیعی استفاده کنید یا از نور مصنوعی ، باید سایه هایی را که هر نور سخت احتمالی در انتهای مخالف محصول ایجاد می کند ، کاهش دهید.

سه راه برای انجام این کار وجود دارد:

پر کردن نور

برای تکمیل نور اصلی خود ، منبع نور دیگری با شدت کمتر را در نظر بگیرید. این نور اضافی نور پر کننده شما نامیده می شود و به عنوان متضاد برای نرم کردن سایه طبیعی نور اصلی شما در پشت یک جسم مورد استفاده قرار می گیرد.

برای این کار ، چراغ پر کننده خود را مقابل نور اصلی خود قرار دهید تا محصول شما بین هر دو منبع نوری قرار گیرد.

کارت برگشت به Flashbulb

کارت برگشتی یا بازتابنده ، کارت کوچکی است که برای کاهش سایه ها ، نور اصلی را “منعکس” یا “بازتاب” به سطح زیر محصول شما می کند.

برخی از کارت های برگشتی به لامپ لنز دوربین حرفه ای متصل می شوند تا نور را از فلاش دوربین پخش کنند. این کارت نور ملایم تری را از بالای مجموعه خود به سوژه می پاشاند – نه مستقیم روی آن – بنابراین سایه های طولانی در پشت شیئی که عکاسی می کنید نخواهید داشت.

دو نسخه از این مورد را در زیر مشاهده کنید – هر دو صفحه سفید (چپ) و فویل (راست) می توانند فلاش را پخش کنند.

نکته عکاسی محصول: با استفاده از یک کارت گزاف گویی flashbulbمنبع

کارت برگشتی مستقل

اگر از تلفن هوشمند عکاسی می کنید ، کارت برگشتی flashbulb گزینه ای نیست ، زیرا فلاش فیزیکی ندارید که می توانید آن را به آن متصل کنید. در عوض ، کارت برگشتی مستقل خود را در مقابل منبع اصلی نور خود قرار دهید.

برای مبتدیان در عکاسی از محصول ، این کارت گزاف گویی می تواند به طور م replaceثر جایگزین نور پر کننده شما شود ، که با نور سخت فلاش یا لامپ دوربین که رو به جلوی محصول شما قرار گرفته است ، مقابله می کند.

نکته عکاسی محصول: از یک کارت برگشتی مستقل استفاده کنید

منبع

5. از حالت رفت و برگشت یا عمودی برای تأکید بر محصول استفاده کنید.

یک راه درست برای قرار دادن محصول ، چراغ ها و کارت های برگشتی شما وجود ندارد – بسته به سابقه شما می توانند به طور چشمگیری تغییر کنند. اما پس زمینه ای را که براحتی می توان ایجاد کرد انتخاب نکنید. پس زمینه ها باید شبیه این باشد که چگونه می خواهید خریداران شما محصول شما را هنگام مشاهده آنلاین درک کنند.

ابتدا در نظر بگیرید که آیا پس زمینه سفید می خواهید یا پس زمینه ای پویاتر و در دنیای واقعی. یک راه آسان برای دستیابی به هر یک وجود دارد.

زمینه سفید: رفت و برگشت

برای زمینه های سفید ، کار به این راحتی نیست که میز را در مقابل دیوار خشک سفید نصب کنید. حتی دوربین های گوشی های هوشمند می توانند لکه های کوچکی را بر روی دیوار سفید ایجاد کنند که با چشم غیر مسلح متوجه آنها نمی شوید. برای گرفتن یک زمینه سفید کامل بدون گوشه و لک ، از رفت و برگشت استفاده کنید.

نکته عکاسی محصول: اهمیت استفاده از رفت و برگشت در عکاسی

منبع

رفت و برگشت یک کاغذ بزرگ قابل خم شدن است که قسمت پایین آن بعنوان سطح زیر محصول شما عمل می کند و سپس به شکل یک دیوار سفید در پشت محصول خم می شود.

در دوربین ، منحنی رفت و برگشت نامرئی است ، بر جزئیات اصلی محصول تأکید می کند و به کالا اجازه می دهد تمام توجه بازدیدکنندگان وب سایت را به خود جلب کند.

در اینجا مقایسه ای در کنار هم نشان داده می شود که چرا جارو زدن اهمیت دارد:

نکته عکاسی محصول: اهمیت استفاده از رفت و برگشت در عکاسیمنبع

Real-World سابقه و هدف: حالت پرتره

پس زمینه های پویا و دنیای واقعی هنگام عکاسی از محصولاتی که کاربرد خاصی دارند یا توسط شخصی مدل می شوند ، بسیار جذاب هستند-همانطور که در تصویر کیف در ابتدای این راهنما مشاهده کردید.

اما ، برای یک پس زمینه واقعی آسان است که تمرکز عکس را بدزدد ، و مشخص نشود که کدام مورد را در عکس می فروشید.

با حالت عمودی ، تنظیم تصویر در اکثر دوربین های حرفه ای و همچنین موجود در آن ، به محصول خود عمق و تأکید دهید بسیاری از تلفن های هوشمند جدیدبه این تنظیم زمینه را تار می کند تا زمینه محصول مشخص باشد اما با خود محصول رقابت نکند.

در زیر یک عکس فوق العاده عالی از قلم HubSpot گرفته شده است که در حالت عمودی در Google Pixel 2 گرفته شده است (این عکس را خودم گرفتم). می توانید بگویید قلم روی میز نشسته است و یک کامپیوتر پشت آن است ، اما قلم هنوز نقطه کانونی بینندگان است:

نکته عکاسی محصول: هنگام عکاسی از محصولات از حالت عمودی استفاده کنید

“این عکس فوق العاده ای است ، برادن. من الان قلم HubSpot خودم را می خواهم.” یکی بگیر اینجا!

6. انواع مختلف عکس بگیرید.

آخرین نکته عکاسی تجارت الکترونیک به شما این است که در هر محصول به یک عکس بسنده نکنید. همانطور که مشتریان شما کالاها را در یک فروشگاه نگاه می کنند ، نگه می دارند ، استفاده می کنند و حتی آنها را امتحان می کنند ، وب سایت شما باید تصاویر مختلفی را برای شبیه سازی این تجربه ثبت کند.

به عنوان مثال ، اگر مشغول عکاسی از لباس هستید ، لباس را به تنهایی – یعنی روی سطح سفید پهن کنید – و همچنین روی مانکنی که رنگ آن با رنگ محصول در تضاد است ، بگیرید.

سپس ، برای عکس های اضافی ، لباس را از یک شخص الگو بگیرید ، به شما این امکان را می دهد که از محصول از زاویه ها و زوایای مختلف شخص عکس بگیرید.

تصویر صفحه 2021-07-16 ساعت 1.51.11 بعد از ظهرمنبع

تنظیم عکاسی محصول

در مرحله بعد ، بیایید آنچه را که دریافت کردیم خلاصه کنیم-در اینجا لیستی از نکات سریع راه اندازی عکاسی محصول وجود دارد که می توانید به آنها مراجعه کنید و در تیم خود به اشتراک بگذارید:

  1. درباره دوربین تصمیم بگیرید – آیا این بدان معناست که از تلفن هوشمند خود استفاده کنید یا خیر.
  2. سه پایه ای تهیه کنید که برای دوربین دلخواه شما کار کند.
  3. نور طبیعی یا مصنوعی را انتخاب کنید – فکر کنید که کدام گزینه برای محصول و محیط شما بهتر است.
  4. تعیین کنید که آیا نور را پر یا پرش می کنید.
  5. حالت رفت و برگشت یا عمودی را انتخاب کنید.
  6. چندین عکس متفاوت بگیرید تا به بینندگان خود تنوع دهید.

کار عکاسی محصول خود را آغاز کنید

خود را ملزم به سرمایه گذاری در هر نکته و قطعه ای از تجهیزات نبینید. این نکات عکاسی محصول را بتدریج اعمال کنید تا ببینید چه چیزی فروشگاه شما را بیشتر نمایان می کند و با بهتر شدن کارهای عکاسی ، رویکرد خود را تغییر دهید.

نکته ویراستار: این پست در اصل در آوریل 2018 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

راهنمای بازاریاب در فتوشاپ



منبع

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

28  +    =  33