0

راهنمای مبتدیان برای ستون های مارک

بازدید 14


اگرچه شیوه های بازاریابی و نام تجاری از قرن ها پیش وجود داشته است ، اما صنایع از دهه 1990 شروع به جابجایی می کنند.

عصر دیجیتال به وجود آمد و شرکت ها با هدف شخصیت بخشیدن به شرکت خود بیش از محصولات خود مارک های خود را به بازار عرضه کردند.

من به عنوان هزاره ای که در اوایل دهه 90 متولد شدم ، همزمان با انقلاب دیجیتال بزرگ شدم. در حقیقت، هزاره ها شهرت دارند برای اینکه تمام روز را با تلفن خود سپری می کنند و تنبل هستند.

با این حال ، من استدلال می کنم که همزمان با تکامل عصر دیجیتال و فناوری ، انتظارات کاری جامعه نیز رشد می کند. از مشاغل و حتی کارمندان انتظار می رود که به تنهایی مارکی باشند که دارای ارزش بوده و بر جامعه تأثیر مثبت بگذارد (به جای فقط فروش محصولات).

به عنوان یک بازاریاب یا صاحب مشاغل ، ممکن است از خود بپرسید ، “چگونه می توانم برندی ایجاد کنم که مخاطبانم با آن ارتباط برقرار کنند؟”

در این پست ، ما در مورد چگونگی ایجاد ستون های تجاری بحث خواهیم کرد که هویت نام تجاری شما را به وضوح به مخاطبان شما منتقل می کند.

به عنوان مثال ، ستون های نام تجاری می توانند ارزش های اصلی ، نقاط قوت مهم ، یا جنبه های یک مارک تجاری باشند که از ایده اصلی “شما کی هستید؟”

اساساً ، این ستون های مارک تجاری می توانند هر چیزی باشند که مشتریان شما مهم می دانند – شاید نوآوری ، قابلیت اطمینان ، تحویل به موقع و غیره باشد.

منظور از ستون های تجاری ، تمایز برند شماست و باید توسط مشتریان شما ارزیابی و تأیید شود. وقتی کسی س asksال کند که چرا مشتریان شما برند شما را دوست دارند ، اگر شما به وضوح با نام تجاری خود ارتباط برقرار کنید ، احتمالاً می توانند ستون های نام تجاری شما را لیست کنند.

در مورد این ستون ها باید استراتژیک تصمیم گیری شود تا محصولات یا خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهید.

من می دانم که این ممکن است کمی مفهومی به نظر برسد. وقتی ستون های مارک را به دسته تقسیم می کنیم ، درک آن راحت تر است.

در زیر ، بیایید در مورد پنج دسته ستون مارک تجاری که می توانید برای تعیین ستون های مارک تجاری خود استفاده کنید ، بیاموزیم.

پنج ستون مارک چیست؟

ارکان اصلی برند هدف ، ادراک ، هویت ، ارزش ها و تجربه برند هستند.

1. هدف

هدف را می توان به عنوان مأموریت و بنیان شرکت شما توصیف کرد. به س questionsالاتی مانند پاسخ خواهد داد “چرا شرکت خود را تأسیس کردید؟” و “شما امیدوارید که به چه چیزی برسید؟”

به این مسئله استراتژیک فکر کنید. می خواهید به عنوان هدف خود با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید؟ می خواهید با کارمندان یا کارمندان بالقوه چه ارتباطی برقرار کنید؟ دانستن هدف شما به شما در استخدام کارمندانی کمک می کند که مطابق با مأموریت شما هستند و مخاطبان خود را به درستی هدف قرار می دهند.

هدف حتی می تواند به عنوان فرهنگ شرکت شما توصیف شود. به عنوان مثال ، در HubSpot ، سایت ما فرهنگ در مورد افرادی است که رشد فکری دارند و قلب دارند (فروتن ، همدل ، سازگار ، قابل توجه و شفاف هستند). نام اختصاری HEART یکی از ارکان مارک تجاری ما به عنوان یک شرکت است.

2. ادراک

درک در مورد چگونگی درک مشتریان از شرکت / نام تجاری شما است. شما می خواهید یا چگونگی مشاهده مشتریان فعلی از برند شما را ارزیابی کنید یا اگر یک شرکت جدید هستید ، برخی از مشخصات را که دوست دارید مشتریان با نام تجاری شما مرتبط کنند ، یادداشت کنید.

این می تواند چیزی مانند مهمان نوازی یا رهبری باشد. اگر این ستون های برند ادراک شما هستند ، پس شما می خواهید مشتریان شما را به عنوان پیشرو در صنعت خود که میزبان قابل اعتماد و خوبی است (به عنوان مثال برای هتل منطقی است) بدانند.

3. هویت

این ستون مارک مربوط به این است که شما به عنوان یک مارک هستید. مارک چیزی است که شما هستید ، چیزی نیست که داشته باشید. همه چیز در مورد شخصیت شما به عنوان یک شرکت است.

به عنوان مثال ، ستون مارک هویت می تواند چیزی مانند “بدخیم” یا “پررنگ” باشد. این بدان معناست که شما می خواهید مشتری ها شما را مانند یک شخصیت متخلق ببینند. دلیل تعریف این ستون مارک این است که شما چراغ راهنمایی برای چگونگی انسان بودن و تعامل با مشتریان خود دارید.

4. ارزش ها

ارزش های شما در مورد انتقال موقعیت کلی شما به مخاطبان است. چه چیزی برای شما به عنوان یک شرکت مهم است؟ چگونه می خواهید تغییر ایجاد کنید؟ این می تواند چیزی مانند ارزیابی ارزش و مالکیت باشد.

5. تجربه برند

در آخر اینکه ، تجربه نام تجاری ستونی است که به شما کمک می کند محصولات و خدمات خود را ارتقا دهید. مردم وقتی مارک تجاری را دوست دارند از محصولات و خدمات استفاده می کنند. وقتی این روزها گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد ، مشتریان خرید از شرکت هایی را که دوست دارند انتخاب می کنند. این بدان معنی است که شما باید یک تجربه مثبت مشتری و همراهی با نام تجاری کلی خود ایجاد کنید.

با استفاده از این ستون های مارک تجاری می توانید یک هویت تجاری ایجاد کنید که شما را از رقابت متمایز کند. شرکتهایی که شکست می خورند به احتمال زیاد توجه نکرده اند که ستون های تجاری آنها چیست و چگونه تراز می شوند.

اگر شما یک استراتژی قوی دارید ، اما هدف یا هویتی ندارید ، مردم مجبور نیستند از شما خرید کنند. از طرف دیگر ، اگر قول دهید که برای تجربه کاربر ارزش قائل هستید ، اما تصور آن خاموش است ، در این صورت موفقیت نیز نخواهید یافت.

در بخش بعدی ، بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانید از این دسته ها برای تعریف ستون های تجاری خود استفاده کنید.

چگونه ستون های برند خود را تعیین کنیم

برای تعیین ارکان نام تجاری خود ، باید مجموعه ای از سوالات را از خود بپرسید تا بهترین ویژگی هایی را که می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید ، ارائه دهید.

هدف

  • چرا شرکت خود را تاسیس کردید؟
  • می خواهی به چه چیز برسی؟
  • چگونه می خواهید به مشتریان خود خدمت کنید؟
  • شما چه ارزشی به مشتریانی که مأموریت و چشم انداز شما را پشتیبانی می کنند ارائه می دهید؟

هدف شما باید به عنوان یک آهنربا برای کارمندان و مشتریانی که دارای مقادیر مشابه هستند ، باشد. همچنین یک قلاب برای روایت داستان شرکت شما و تمایز شما از رقابت شما فراهم می کند.

ادراک

  • شما چه نقشی در ذهن مشتری خود بازی می کنید؟
  • از نظر شما ارزش شما چیست؟

این ستون می تواند چیزی مانند آموزش باشد. شاید مردم شما را به عنوان مکانی که برای یادگیری صنعت شما به آنجا می روند ، ببینند. این کاملا متعلق به مخاطبان شما و نحوه تفسیر مارک شما از طریق پیام رسانی و اعتبار و مدیریت است.

هویت

  • فرهنگ شما چگونه است؟
  • دیدگاه شما چیست؟
  • از چه نوع لحنی در ارتباطات استفاده می کنید؟
  • اعتقادات و رفتارهایی که برند شما را تعریف می کند چیست؟

تعریف صدا و نام تجاری شما درمورد راهبردی است که چگونه می خواهید با مخاطبان خود در چندین سیستم عامل صحبت کنید. شخصیت نام تجاری نشان می دهد که کارکنان ممکن است چگونه باشند ، چگونه رفتار می کنند ، مشتریان شما چه کسانی هستند و غیره.

ارزش های

  • چه چیزی برای شما در تعامل با مخاطبان مهم است؟
  • حتی قبل از منافع مالی خودتان بیش از هر چیز برای چه چیزی ارزش قائل هستید؟

باز هم ، این ستون به شما در تعیین آنچه شما به عنوان یک شرکت به آن اهمیت می دهید کمک خواهد کرد.

تجربه برند

  • ارتباط مشتری در هر نقطه تماس با شما چگونه است؟
  • می خواهید مشتریان چه نوع تجربه ای داشته باشند؟
  • چه چیزی باعث می شود تجربه مشتری شما بهتر از رقبا باشد؟

این ستون شخصیت و شهرت ادراک شده شما را تعریف می کند.

هنگام ایجاد ستون های نام تجاری خود ، به آنچه مشتریان از شما می گیرند ، فکر کنید. آیا آنها راحتی ، کیفیت بالاتر ، صرفه جویی در وقت و غیره دارند؟

برای تعیین ارکان نام تجاری خود ، به استراتژی برند خود فکر کنید و مواردی را ارائه دهید که شخصیت ، صدا ، تجربه مشتری ، هدف شما و نحوه درک افراد از برند شما را به وضوح مشخص کند.

نمونه های ستون مارک

1. ستون های مارک هیلتون

ستون های مارک هیلتون به وضوح در مورد آن مشخص شده است سایت اینترنتی. آنها برای مهمان نوازی ، صداقت ، رهبری ، کار گروهی ، مالکیت و اکنون (احساس فوریت) ارزش قائل هستند.

اینها به عنوان ارزشهای آنها بیان می شود ، اما در واقع ستونهای مارک تجاری هستند که نشان می دهد شرکت چگونه می خواهد درک شود ، هویت آنها چیست ، تجربه مشتری چگونه است و برای آنها ارزش قائل است.

2. ستون های مارک پاتاگونیا

پاتاگونیا مارکی است که شخصیت و هدف دارد. ماموریت آنها الهام بخشیدن و اجرای راه حل های بحران محیط زیست است (این هدف آنها است). علاوه بر این ، پاتاگونیا سبک مینیمالیستی را ارائه می دهد و به سادگی و سودمندی اهمیت می دهد (این شخصیت و ارزش های آنها است).

3. ستون های مارک نایک

از زمان تاسیس ، نایک در ستون های تجاری خود ثابت قدم بوده است. همه آنها درمورد رقابت و فراتر رفتن از حد مجاز است. کلیه تصمیمات شرکت در زمینه تبلیغات ، پیام رسانی و سرمایه گذاری از این شخصیت و ارزش پشتیبانی می کند.

ستون های تجاری راهی عالی برای تعریف و تمایز شرکت شما از رقابت است. این فقط مربوط به ساختن محصولات نیست – داشتن صدا و دیدگاهی است که به مشتریانش ارزش می بخشد.

دعوت به عمل جدید



منبع

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

  +  53  =  59