آیا DoorDash می تواند آمازون را بپذیرد؟ – اخبار آمازون


طولی نکشید که DoorDash (NYSE: DASH) برای رسیدن به بالای انبار تحویل رستوران.

در سال 2013 تاسیس شد ، پس از رقبا مانند اوبر و گراب هاب، DoorDash اکنون بر عالی سلطنت می کند تحویل رستوران با توجه به شرکت تجزیه و تحلیل داده Bloomberg Second Measure ، جهان با 57 درصد سهم بازار. Uber Eats با تنها 21٪ در رده دوم قرار گرفت.

DoorDash با تمرکز بر نیازهای رستوران ها و نه فقط به مصرف کننده ، جایگاه اصلی را در تحویل غذا بدست آورد. این اطمینان را به همراه داشت که غذا را گرم تحویل داده و با رستوران ها کار می کند تا فروش آنها را افزایش دهد و نه صرفه جویی در هزینه برای مشتری. DoorDash همچنین با تمرکز بر رستوران های زنجیره ای در مناطق کم نفوذ مانند حومه شهر ، امتیاز مهمی به آن بخشید.

پس از موج شیوع همه گیر ، اکنون دیگر تردیدی وجود ندارد که مدل تجاری که قبلاً مورد سو استفاده قرار گرفته بود ، قابل اجرا است. DoorDash در مسیر تولید نزدیک به 40 میلیارد دلار ارزش ناخالص سفارش در سال جاری ، حدود 4 میلیارد دلار درآمد است و انتظار می رود با تعدیل EBITDA اساس ، پیش بینی سود بین 0 تا 300 میلیون دلار.

اگرچه این اعداد چشمگیر هستند ، به خصوص پس از سه برابر شدن درآمد در طی همه گیر شدن ، این دومین اقدام این شرکت است که سرمایه گذاران واقعاً باید آن را مشاهده کنند.

برنامه DoorDash در کنار برخی از مواد غذایی

منبع تصویر: DoorDash.

از رستوران گرفته تا خرده فروشی

DoorDash ممکن است در راس دنیای تحویل رستوران ها باشد ، اما این شرکت برنامه های بزرگتری نسبت به آن دارد. مديريت در نامه سهامدار اخير خود گفته است: “ما معتقديم كه انتقال به سمت تجارت محلي همه كانال ، تحولي طولاني دهه خواهد بود كه در اوايل چرخه زندگي آن بسيار زودهنگام است. در Q1 ، ما پیشرفت فوق العاده ای در ساخت ابزارهای امکان پذیر برای این انتقال و رشد مقیاس سیستم عامل خود داشته ایم. ”

DoorDash به طرق مختلفی برای این انتقال آماده می شود. در سال 2018 ، DashPass را راه اندازی کرد و تحویل رایگان هزاران بازرگان را با هزینه ثابت 9.99 دلار در ماه ارائه داد. اگر به نظر می رسد خیلی شبیه است Amazon.comآمازون نخست ، این تصادفی نیست. از بسیاری جهات ، به نظر می رسد DoorDash از غول تجارت الکترونیکی قرض می گیرد که قصد دارد آن را مختل کند. همانطور که آمازون به عنوان یک کتابفروش شروع به کار کرد و از آن موقعیت به عنوان یک ساحل برای ورود اساساً به سایر گروه های خرده فروشی استفاده کرد ، به نظر می رسد DoorDash به رستوران ها با همان روش فکر می کند.

رستوران ها دسته ای هستند که برای تحویل سریع مناسب هستند ، اما اکنون که این شرکت زیرساخت های دیجیتال را برای پشتیبانی از تحویل فوری و همچنین میلیون ها کارگر تحویل کالا در اختیار دارد ، Dashers را در رول های خود صدا می کند و تاجران غیر رستوران را افزایش نمی دهد سخت است این شرکت حتی فروشگاه های تحویل خود را با نام DashMarts معرفی کرده است که از داروهای سرفه گرفته تا غذای حیوانات اهلی گرفته تا مالش ادویه تا دسرهای بسته بندی شده را ارائه می دهد.

کاری در حال انجام

گشودن بستر تحویل آن برای طیف وسیعی از مشاغل محلی ، از جمله داروخانه ها ، سوپرمارکت ها و فروشگاه های سخت افزار ، به DoorDash یک میلیون پتانسیل رشد می بخشد زیرا این شرکت نسبت به آمازون از نظر سرعت تحویل کاملاً برتری دارد. برخلاف آمازون ، که می تواند برای تحویل بیشتر اقلام به یک تا دو روز یا بیشتر نیاز داشته باشد ، می تواند ظرف 30 دقیقه یا کمتر کالا را از بازرگانان خود تحویل دهد.

با این حال ، کالاهای عمومی هنوز هم هنوز قسمت کوچکی از تجارت DoorDash است. در سه ماهه اول ، این دسته کمی بیش از 7٪ از کل سفارشات را تشکیل می داد ، اما از سه ماهه چهارم سال 2020 به ترتیب 40٪ رشد کرد ، نشان می دهد این شرکت در حال جذب تجار به سیستم عامل است. نگاهی به DoorDash خود نشان می دهد که رابط کاربری هنوز عمدتا در رستوران ها متمرکز است.

DoorDash همچنین یک ویژگی به نام Storefront را معرفی کرد ، که به بازرگانان اجازه می دهد وب سایت های خود را تنظیم کنند ، در واقع آن را در رقابت مستقیم خرید کنید. این شرکت گفت سفارشات غیر رستوران از طریق Storefront و Drive ، که بیشتر سفارشات بزرگ دارد ، در سه ماهه اول نسبت به دوره قبل ، پنج برابر شده است.

DoorDash در تعقیب طیف وسیعی از بازرگانان محلی تنها نیست. اوبر استراتژی مشابهی با اینستاكارت اتخاذ كرده است ، برنامه تحویل كه بیشتر به خاطر آوردن مواد غذایی برای شما معروف است.

به نظر می رسد برای DoorDash و همتایان آن ، ارزش پیشنهادی برای تحویل تجارت محلی برای مشتریان و بازرگانان وجود داشته باشد. مشتریان معمولاً خواستار تحویل در اسرع وقت هستند و بازرگانان می دانند که یکی از بهترین راه های رقابت با آمازون ، در دسترس قرار دادن تحویل مناسب از طریق بستری مانند DoorDash است.

به چالش کشیدن آمازون آسان نخواهد بود. این غول فناوری در سطح بالایی برای رضایت مشتری قرار دارد و برنامه وفاداری خود ، آمازون پرایم ، در حال حاضر بیشتر از این جذب کرده است 200 میلیون عضو سراسر دنیا.

با این حال ، اعدام DoorDash در رستوران ها ، همانطور که باید انجام شود ، باید اعتماد سرمایه گذاران را جلب کند تاول رشد در طی همه گیری این شرکت رویکرد طولانی مدت در پیش گرفته است زیرا مدیر عامل شرکت Tony Xu معتقد است که در تحول تجارت محلی مانند بازرگانان غیر رستوران “خیلی زود” است.

شکی نیست که این یک فرصت رشد چند ساله برای DoorDash است ، و پتانسیل موجود در این گروه به عنوان برآورد قیمت سهام کمک خواهد کرد زیرا در بقیه سال با مقایسه دشواری در رستوران مواجه است.

این مقاله نظر نویسنده را نشان می دهد ، که ممکن است با پیشنهاد “رسمی” خدمات مشاوره حق بیمه Motley Fool مخالف باشد. ما خوش رنگ هستیم! زیر سوال بردن یک تز سرمایه گذاری – حتی یکی از مقاله های خودمان – به همه ما کمک می کند تا در مورد سرمایه گذاری انتقادی بیندیشیم و تصمیماتی بگیریم که به ما کمک می کند باهوش تر ، شادتر و ثروتمندتر شویم.

جرمی بومن سهام آمازون را در اختیار دارد. Motley Fool سهام آمازون را دارد و آن را توصیه می کند. Motley Fool Uber Technologies را توصیه می کند و گزینه های زیر را توصیه می کند: تماس طولانی ژانویه 2022 با 1920 دلار از آمازون و کوتاه ژانویه 2022 با 1940 تماس با آمازون. Motley Fool دارای یک سیاست افشای اطلاعات.



منبع اصلی

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *