آیا باید نام کار خود را به نام خود بگذارید؟


7 دقیقه خواندن

نظرات بیان شده توسط کارآفرین همکاران خودشان هستند.

در ماه فوریه ، من یک نامه نوشتم مقاله در مورد اینکه آیا از نام خود برای تجارت (یا محصول) خود استفاده کنید یا نام جدیدی ایجاد کنید نام تجاری نام. من پنج دلیل برای اتخاذ رویکرد اخیر – ایجاد نام جدید – از جمله ظاهر مقیاس و فرصتی برای بیان ایده های مربوطه از طریق نام ارائه کردم. اما من مراقب بودم که در پاراگراف ابتدایی بیان کنم که “هر یک از مسیرها می تواند کارساز باشد و تصمیم گیری در مورد شما مناسب به طیف وسیعی از عوامل شخصی بستگی دارد.” من به عنوان نقطه مقابل مقاله قبلی خود ، پنج سناریو را در زیر لیست کرده ام که در آنها استفاده از نام شخصی شما ممکن است مسیر عاقلانه تری باشد. در انتهای مقاله ، جدولی خواهید یافت که خلاصه ای از مزایا و معایب نامگذاری مشاغل به نام خود در مقابل ایجاد یک نام تجاری جدید است.

وقتی از قبل مشهور هستید

مسلماً کیم کارداشیان و تایگر وودز احتمالاً نیازی به این توصیه ندارند ، اما شما نیازی به جهانی بودن ندارید فرد مشهور داشتن نامی که برای مشتریان احتمالی شما معنی دارد. اگر به خوبی شناخته شده اید یا در طاقچه یا محله خود افراد زیر را ساخته اید – یا اگر می توانید در این مکان تجارت کنید شهرت، آبرو ساخته شده توسط نسل های گذشته خانواده شما – استفاده از نام خود ممکن است یک میانبر برای موفقیت باشد.

مربوط: نحوه نامگذاری مشاغل (ایجاد مشاغل شخصی خود)

اما توجه داشته باشید که فقط شهرت تنها مورد توجه نیست. ممکن است مردم نام شما را بدانند ، اما آیا با شنیدن آن واکنش مثبتی نشان می دهند؟ و آیا نام شما با کالاها و خدماتی که قصد فروش آن را دارید همراه است یا با چیز دیگری شناخته شده اید؟ گرفتن برخی نظرات عینی در مورد این سالات به شما کمک می کند تا مشخص کنید که آیا نام تجاری با نام شخصی شما شکوفا می شود یا عکس می دهد.

وقتی هدف شما ساختن یک برند شخصی است

برنامه کاری شما چیست؟ درآمد از کجا تأمین می شود؟ چگونه برند را رشد می دهید؟ شاید شما صرفاً به منظور جلب توجه كارفرمایان بالقوه ، تبدیل شدن به یك تأثیرگذار كوچك یا پیگیری برنامه های سخنرانی با حقوق ، مشاغلی را راه اندازی كرده اید. اگر هدف اصلی شما در ایجاد مشاغل ایجاد یک برند شخصی است ، استفاده از نام خود منطقی تر است. (با این حال هیچ نظری در مورد حکمت این طرح وجود ندارد.)

وقتی اسم شما ساده است

آیا افراد قادر به هجی و تلفظ نام شما خواهند بود؟ آیا گفتن آن نسبتاً کوتاه و آسان است؟ در نظر بگیرید که در کجا تجارت می کنید و مشتری های شما به چه زبانی صحبت می کنند. اگر نامی دارید که معمولاً به روشهای معدودی هجی می شود ، مانند کاترین (یا کاترین ، کاتارین یا کاترین) ، مشتریان در به خاطر سپردن اینکه از کدام املا استفاده کنند مشکل دارند. اگر مردم اغلب نام شما را اشتباه تلفظ می کنند (به عنوان مثال “May-erson” به جای “My-erson”) ، شما می توانید کمی از آگاهی از برند خود را از دست دهید که در غیر این صورت از طریق دهان به دهان ایجاد می کنید. مطمئناً ، همه ما یاد گرفته ایم كه Ghirardelli ، Hermès و Porsche را تلفظ كنیم – یا حداقل به طور مداوم آنها را اشتباه تلفظ كنیم – اما چرا اگر می توانید از این كار اجتناب كنید ، مشتری های خود را با پیچاندن زبانه سنگین كنید؟

مربوط: قوانین نانوشته نامگذاری مشاغل شما

که گفت ، اگر شما انجام دادن می دانید چگونه نام های بالا را تلفظ کنید ، ممکن است تشخیص دهید که این توصیه با چند نکته جدی همراه است. اول از همه ، گفتن نام هایی که ظاهری دشوار دارند گاهی سرگرم کننده تر هستند و داشتن نامی که مردم می خواهند با صدای بلند تکرار کنند ، مطمئناً برای هر برند خوبی است. ثانیا ، توانایی تلفظ نام گیج کننده ای باعث می شود که شما مانند یک عضو داخلی (مانند عضوی از یک باشگاه انحصاری) (که می داند به جای “Her-meez” بگوید “Air-mez”) خودی مانند خودی باشید. بنابراین ، این نکات را با دقت در نظر بگیرید – اگر نام شما ساده نیست ، به این فکر کنید که آیا گفتن سرگرم کننده است یا اینکه آیا شما یک موقعیت مثبت دارید



منبع اصلی

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *