0

آمازون همه جا هست. در اینجا نحوه آمریكا می تواند آن را از بین ببرد – اخبار آمازون

بازدید 5


در هر روز داده شده ، شما ممکن است دریافت کند یک بسته برای شما سفارش داده شده از آمازون ، وارد شوید وب سایتی به میزبانی آمازون، از یک دستگاه آمازون درباره آب و هوا و خرید مواد غذایی در a غذاهای کامل متعلق به آمازون است. آمازون چیزی فراتر از “فروشگاه همه چیز” است. این شرکت تبدیل به یک “شرکت همه چیز” شده است که تقریباً هر گوشه از زندگی و اقتصاد ما را تحت تأثیر قرار می دهد.

این رشد رو به رشد – و در بعضی موارد ، تسلط – باعث شده آمازون ، مانند همتایان Big Tech ، به طور فزاینده ای هدف نهادهای نظارتی و قانونگذاران است. اما اندازه و تأثیر گسترده آن نیز یک چالش ایجاد می کند برای نهادهای نظارتی که می خواهند بدون آسیب رساندن به مصرف کنندگان و مشاغل متکی به آن ، شرکت را مهار و یا از بین ببرند.

ماه گذشته ، یک گروه دو حزبی از قانونگذاران مجلس نمایندگان ایالات متحده ، a تخته سنگ اسکناس با هدف پرداختن به قدرت شرکتهای برتر فناوری – یعنی فیس بوک ، آمازون ، اپل و گوگل. رگولاتورهای ایالات متحده و اروپا هر یک از این شرکت ها را به انجام اقدامات ضد رقابتی متهم کرده اند و قانون پیشنهادی ایالات متحده می تواند زمینه را برای تجزیه یک یا چند شرکت از جمله راه حل های دیگر فراهم کند.

از این چهار بزرگ ، آمازون روشن ترین تصویر را در مورد چگونگی تغییر تجارت خود در صورت قانونی شدن لایحه های پیشنهادی ارائه داده است. و اولین قطعه امپراتوری آن ممکن است بازار گسترده شخص ثالث آن باشد ،

این شرکت اخیراً پیشنهاد کرده است که می تواند مجبور شود بازار فروش خود را برای فروشندگان شخص ثالث متوقف کند و به روزهایی بازگردد که به راحتی تمام کالاهای موجود در سایت خود را فروخته است. چنین اقدامی می تواند پیامدهای زیادی برای میلیون ها فروشنده داشته باشد که به آن اعتماد می کنند تا مشاغل خود را اداره کنند و تجربه خرید را ادامه دهند. برای مصرف کنندگان که عادت دارند اساساً هر چیزی را که می خواهند در یک مکان تهیه کنند.

تماشاگران قدیمی آمازون در مورد اینکه آیا آمازون در صورت تصویب قوانین – که خود احتمالاً فاصله زیادی دارد – این طرح را عملی خواهد کرد یا خیر ، آیا می تواند به نتیجه نهایی شرکت آسیب برساند یا خیر. اما این امکان چالش هایی را نشان می دهد که قانون گذاران در تلاش هستند تا قدرت آمازون و غول های فناوری دیگر را خنثی کنند.

جوئل میتنیك ، یكی از اعضای گروه ضد انحصار در شركت حقوقی كادوالادر ، گفت: “شركت در شركت ها بسیار بسیار سخت است.” “تجزیه شرکت هایی که مصرف کنندگان آنها را دوست دارند بسیار سخت تر است.”

باز کردن وب سایت مشاغل آمازون

آمازون زمانی فقط یک کتابفروش بود. اکنون ، یک لیست کوتاه از مشاغل آمازون شامل بخش ابری آن خدمات وب آمازون است. غذاهای کامل؛ تبلیغات؛ بازی سرگرمی و پخش جریانی تدارکات ، انبارداری و تحویل؛ دستگاه های هوشمند؛ خدمات پرداخت و البته تجارت الکترونیکی.

تعدادی از این تقسیمات در سالهای اخیر به اهداف منتقدان تبدیل شده است. سناتور الیزابت وارن ، در حین پیشنهاد مقدماتی ریاست جمهوری خود در سال 2020 ، پیشنهاد كرد كه نهادهای ناظر برای “رفع ادغام های ضد رقابت” ، از جمله آمازون 13.7 میلیارد دلار خرید غذاهای کامل در سال 2017.

اخیراً ، آمازون پیشنهاد خرید 8.45 میلیارد دلار استودیوی فیلم افسانه ای MGM را نیز داده است با فشار از طرف وارن روبرو شد و سایر قانونگذاران. کمیسیون تجارت فدرال ، تحت نظر کمیسر جدید و منتقد آمازون لینا خان ، است تنظیم شده برای بررسی معامله.

و گرچه هنوز مورد توجه جدی قرار نگرفته است ، اقدامات نظارتی می تواند بر خدمات وب آمازون ، سودآورترین بخش شرکت ، که زیرساخت های مهم IT را برای شرکت ها و سازمان های دولتی در سراسر جهان و همچنین خود آمازون فراهم می کند ، تأثیر بگذارد.

برخی از تحلیلگران – و همچنین یک معاون سابق آمازون – قبلاً پیشنهاد داده بودند كه آمازون AWS را به عنوان روشی برای مقابله با فشار ضد انحصار و تأمین سوخت واحد تجاری از بین ببرد. رشد در سال 2019 ، اندی جاسی ، رئیس سابق AWS که اخیراً مدیرعامل آمازون را بر عهده گرفت ، از سوال خبرنگار خندید در مورد احتمال خاموش کردن تجارت ابری در آینده نزدیک.

حداقل در حال حاضر ، تمرکز تنظیم کننده های ایالات متحده بر روی قسمت اصلی امپراتوری آمازون است: خرده فروشی.

پایان دادن به بازار آمازون

وقتی محصولات را در سایت آمازون جستجو می کنید ، بسیاری از اقلام ذکر شده برای فروش توسط خود آمازون فروخته نمی شوند ، بلکه توسط میلیون ها فروشنده خارجی که از این پلتفرم برای دستیابی به صدها میلیون مشتری این شرکت استفاده می کنند ، فروخته نمی شوند. ولی رابطه آمازون با آن فروشندگان شخص ثالث به کانون اصلی تبدیل شده است نقطه ای برای منتقدان شرکت.

برخی نگرانی ها را درباره آمازون افزایش داده اند کپی کردن محصولات از فروشندگان شخص ثالث و فروش ارزانتر آنها ، زیرا مقیاس و منابع لازم برای این کار را دارد. آمازون به نوبه خود اعدام می کند بحث کرده اند این مدتهاست که یک استراتژی رایج برای خرده فروشان است.

در طول یک جلسه استماع کنگره سال گذشته ، جف بزوس ، بنیانگذار آمازون ، با پرسش شدیدی درمورد اینکه آیا این شرکت از داده های فروشنده شخص ثالث برای حمایت از تجارت با برچسب خصوصی خود استفاده می کند ، مواجه شد. بزوس گفت آمازون سیاستی منع این عمل دارد ، اما اعتراف كرد ، “من نمی توانم به شما تضمین كنم كه این سیاست هرگز نقض نشده است.”

منطقه کلمبیا در ماه مه شکایت کرد آمازون ، با ادعای اینکه فروشندگان شخص ثالث را از ارائه محصولات با قیمت پایین در وب سایت های دیگر منع می کند ، که ادعا می کند آمازون به حفظ سلطه خود کمک می کند. برخی از فروشندگان نیز شکایت کرد در مورد چنین اصطلاحاتی (آمازون گفت که فروشندگان قیمت های خود را تعیین می کنند ، اما این حق را برای خود حفظ می کند که فروشندگانی را که قیمت کالاها را به صورت رقابتی تعیین نمی کنند برجسته نکند).

قانون پایان دادن به انحصارات بستر های نرم افزاری ، یکی از شش لایحه ای که ماه گذشته در مجلس نمایندگان ارائه شد ، هدف روابط آمازون با فروشندگان است ، اگرچه به طور مستقیم نام این شرکت را نمی گذارد. این لایحه می تواند یک پلتفرم غالب فناوری را از داشتن چندین خط تجاری که باعث ایجاد تضاد منافع می شود ، منع کند ، یا می تواند به نفع پیشنهادات خود و یا خنثی کردن رقابت مورد استفاده قرار گیرد – به عنوان مثال ، یک غول فناوری دارای یک پلت فرم بازار و رقابت با دیگران در آن همان زمان.

یک لایحه مکمل ، قانون نوآوری و انتخاب آنلاین آمریکا ، آمازون را از فروشندگان منع می کند سایر محصولات و خدمات آمازون را به عنوان شرط حضور در سیستم عامل خریداری کنید. این امر همچنین مانع استفاده آمازون از داده های فروشندگان برای تبلیغ محصولات مارک آمازون و جلوگیری از تلاش غول فناوری برای کنترل قیمت فروشندگان محصولات خود می شود.

در بیانیه ای پس از اعلام صورتحساب ، برایان هوسمن ، معاون سیاست گذاری عمومی آمازون ، پیشنهاد کرد که اگر مجبور به انتخاب یک مدل تجاری شود ، این شرکت می تواند حمایت از فروشندگان شخص ثالث مستقل را متوقف کند ، به عنوان یک ضرر بالقوه برای اقتصاد قرار گرفته است.

“بیش از نیم میلیون کسب و کار کوچک و متوسط ​​آمریکایی از طریق بازار آمازون امرار معاش می کنند و بدون دسترسی به مشتریان آمازون ، ایجاد آگاهی برای تجارت خود و کسب درآمد قابل مقایسه برای این فروشندگان شخص ثالث بسیار دشوارتر خواهد بود. ، “هوسمن گفت.

تحلیلگران می گویند برجسته سازی تهدید بالقوه برای مشاغل شخص ثالث یک استدلال از نظر سیاسی است. تام فورته ، تحلیلگر DA Davidson ، گفت: “آنها در حال بازی با قوی ترین لباس خود هستند ، یعنی اینکه چگونه آمازون برای دیگران درآمد کسب می کند.

اما این یک ادعا نیز تا حدودی شگفت آور است ، با توجه به سودآور بودن آن تجارت شخص ثالث برای آمازون است. بزوس در نامه سهامدار سالانه خود نوشت: از اواخر سال 2018 ، فروشندگان شخص ثالث مستقل تقریبا 60٪ از کل فروش ناخالص فیزیکی کالاهای آمازون را تشکیل می دهند – که 160 میلیارد دلار فروش دارد. آن سال.

“فروشندگان شخص ثالث لگد به ته مهمانی ما می زنند. بد ، “او در آن زمان نوشت.

تحلیلگران می گویند که هنوز هم اینگونه است. آمازون یک “برتر” کسب می کند حاشیه سود فروش شخص ثالث در مقایسه با Forte گفت ، فروش شخص اول خود را دارد ، زیرا قیمت کالاهای خود را بسیار پایین نگه می دارد. آمازون همچنین هنگامی که فروشندگان از خدمات تحویل آن استفاده می کنند درآمد اضافی کسب می کند.

حفاظت از امپراتوری تحویل

ممکن است آمازون با تهدید به قربانی کردن یک دست از کسب و کار خود تلاش کند یکی دیگر را حفظ کنید: سیستم تدارکات و تحقق عظیمی که در سراسر جهان ایجاد کرده است.

کریس ایوانز ، سخنگوی نماینده پرامیلا جیاپال ، مسئول همکاری ، گفت: قانون پایان دادن به انحصارات بستر های نرم افزاری می تواند به غول های فناوری “برای واگذاری خط مشاغل – مانند انجام توسط آمازون – که قدرت دروازه بان پلت فرم به آن اجازه می دهد خدمات خود را بخواهد ، بپردازد.” -لایحه را مورد توجه قرار داد ایوانز به گزارش های بسیاری از فروشندگان اشاره کرد که احساس می کردند “آنها چاره ای جز پرداخت هزینه های انجام شده توسط آمازون برای فروش محصولات خود ندارند.”

اگر آمازون فقط محصولات خود را فروخته است ، این امر مانند هر خرده فروش دیگری است که دارای شبکه تحویل کالا برای ارسال محصولات به مشتریان است ، به طور بالقوه از جلوگیری از فعالیت آن بخش از تجارت ، بیشتر خواهد بود.

برایان یاربرو ، تحلیلگر ارشد ادوارد جونز ، گفت: “به میلیاردها دلار سرمایه آنها و مشاغل ساختمانی كه با ایجاد این مراكز كسب وكار ایجاد كرده اند ، فكر كنید.”

آمازون عملیات لجستیک جهانی اکنون شامل یک شبکه هوایی باری با ده ها هواپیما ، یک سیستم حمل بار و یک ناوگان عظیم کامیون ، و همچنین بسیاری از مراکز تحقق آن است. سال گذشته آمازون با ولگردی در استخدام کار را آغاز کرد حدود 500000 کارمند ، بسیاری از آنها کارگران متعهد هستند و کل اشتغال شرکت را به بیش از 1.3 میلیون نفر می رسانند.

در صورت تصویب صورتحساب ها و آمازون بازار شخص ثالث خود را از بین می برد ، برخی از این مشاغل در معرض خطر قرار می گیرند.

“من فکر می کنم [regulators] باید مراقب باشید که در اینجا خیلی کوته بین باشید و به ایجاد شغل و میزان بزرگ شدن این شرکتها و معنادار بودن آنها برای اقتصاد کلی بیندیشید. “

نبرد ضد انحصاری آمازون سالها به طول می انجامد – این شرکت در حال حاضر به عقب نشینی می کند از خان FTC می خواهد خود را از هر مورد مربوط به آمازون ، با استناد به انتقادات قبلی او از این شرکت – و احتمالاً با گذشت زمان تکامل خواهد یافت.

اما واکنش زودهنگام غول تجارت الکترونیک به صورتحساب ها ، نمای اجمالی را نشان می دهد آمازون در چه بخشهایی از تجارت خود بیشتر در دنیای ضد انحصار مبارزه خواهد کرد.

سیم-CNN
© & © 2021 Cable News Network، Inc.، یک شرکت WarnerMedia. همه حقوق محفوظ است.





منبع اصلی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

  +  51  =  56